با هدف تحویل١٠ هزار و ٧٠٠ واحد مسکن مهر:

دولت به جای متقاضی، آورده مسکن مهر متقاضیان پرند را تامین کرد

تهران(پانا) - مدیرعامل و رئیس هییت مدیره شرکت عمران شهر جدید پرند، می‌گوید با هدف تکمیل و افتتاح ١٠ هزارو ٧٠٠ واحد مسکن مهر در پاییز امسال، شرکت عمران ٦٠٠ میلیارد تومان از منابع خود را به جای آورده متقاصی وارد پروژه کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت به جای متقاضی، آورده مسکن مهر متقاضیان پرند را تامین کرد

به گزارش ایرنا، «محسن وطن‌خواهی» روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح آخرین وضعیت ساخت مساکن مهر در شهر جدید پرند پرداخت و گفت:آمار کلی مسکن مهر پرند ٩٥ هزار و ٧٠٠ واحد است که ٥ هزار واحد آن پیشرفت مناسبی نداشت و با انتقال آن به طرح مسکن ملی، از آورده متقاضیان برای ساخت و تکمیل آن استفاده کردیم که هزار و ٣٠٠ واحد آن به زودی با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

وی گفت: اکنون ٢ هزار و ٧٠٠واحد مسکن مهر پرند مشکل حقوقی دارد که در دست اقدام قضایی است و ٧٧ هزار واحد هم تکمیل و اماده افتتاح است.

وطن‌خواهی گفت: بیش از ١٠ هزار و ٧٠٠ واحد مسکن مهر باقی می‌ماند که قول دادیم تا پایان آبان ماه بخش عمده آن را تکمیل کنیم.

وی با طرح این سوال که چگونه و با چه منابعی می‌توان این واحدها را تکمیل کرد، گفت:دولت در اقدامی جدید و با هدف حمایت از تسریع تولید مسکن،موافقت کرد که شرکت عمران از منابع داخلی خود را برای ساخت و نصب تجهیزات در واحدها استفاده کند، قبلا شرکت عمران تنها می‌توانست برای محوطه‌سازی هزینه کند.

وی ادامه داد: از طرفی به دلیل اینکه آورده متقاضی برای تکمیل و ساخت معمولا به موقع و به صورت همزمان نمی رسد، با هماهنگی با وزیر راه و شهرسازی به نیابت از مردم از منابع داخلی شرکت عمران به تمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر پول تزریق می‌شود و بعد هنگام تکمیل پروژه‌ها هزینه از مردم بازگرفته می‌شود.

به گفته وطن‌خواهی وزارت راه این تصمیم را گرفت تا مردم بیش از این متضرر نشوند و بتوانند زودتر صاحبخانه شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند گفت: بر این اساس ٦٠٠ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت شهر عمران شهر پرند برای تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی مانده اختصاص یافت. شرکت با پیمانکاران وارد مذاکره شده است و اکنون پیمانکاران دو شیفت در حال کار هستند و ١٠ هزار و ٧٠٠ واحد باقی مانده تا آبان تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد که پرونده مسکن مهر پرند با این برنامه جدید و با حمایت وزارت راه امسال بسته خواهد شد.

وطن خواهی گفت: علاوه بر این ١٠٠ میلیارد وام بانکی با بازپرداخت ٢ ساله از سوی بانک مرکزی برای تکمیل این واحدها اختصاص یافته است و به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است یک وام ٢٥٠ میلیاردی دیگر برای تکمیل مسکن مهر پرند اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار