موسی بن جعفر(ع) نماد مقاومت در برابر طاغوت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت :امام موسی کاظم(ع) همواره در طول دوران زندگی شان نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل طاغوت بودند و ما نیز باید از ایشان به عنوان معلم زندگی درس مقاومت بگیریم.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
موسی بن جعفر(ع) نماد مقاومت در برابر طاغوت

مدیر کل آموزش و پرورش،یک شنبه شب با صدور پیامی خجسته سالروز میلاد هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را به جامعه ی فرهنگیان و دانش آموزان استان تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام محمد علی واقعی آمده است:

امام موسی کاظم (ع) سرآمد پارسایان و بهترین ساعت‌ها در نظر امام موسی بن جعفر علیه السلام ، همان ساعت هایی بود که با خدای خود رازو نیاز می‌ فرمود.

سخاوت یکی از مهمترین صفات این امام و کمک های ایشان به مردم معروف بود و نقل شده است که اگر بخشش ایشان به کسی می‌رسید، بی نیاز می‌شد.

بردباری، شکیبایی، ایستادگی و مقاومت در برابر طاغوت نیز از بارزترین ویژگی های امام هفتم بود و ایشان همواره در طول دوران زندگی شان نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل طاغوت هارون الرشید بودند و ما نیز باید از ایشان به عنوان معلم زندگی درس مقاومت بگیریم.؛که در هرشرایطی باید ایستاد و مردانه جنگید و این مبارزه جای هیچ توجیهی برای فرار از مسئولیت باقی نمی گذارد.

بی شک امام کاظم (ع) اسوه صبر، مبارزه با ظلم، استقامت و اخلاق بودند و در شرایط سختی که هارون برای شیعیان درست کرده بودند، این امام بزرگوار باید سیره اهل بیت را برای ماندگاری در تاریخ نشان داده و راه حق دین را به مردم نشان می داد.

ایشان با رفتار و عملکرد خودشان در تمام دوران زندگی نشان دادند نباید در مقابل ظلم سکوت کرد ولو اینکه در این راه انسان از جان خودش نیز بگذرد.

در عصر حاضر نیز گفتمان انقلاب اسلامی که سرچشمه ی آن آرمان های والای امام خمینی (ره) است؛ تداوم بخش سیره عملی و راه امامان معصوم و پیامبر اسلام بوده و ما نیز باید همین آرمان ها سرلوحه برنامه های خود قرار داده و با پیروی از ولی فقیه زمان راه امام را ادامه دهیم.

از این رو باید دشمن شناس و زمان شناس بود تا در شرایط جدید جنگ حق علیه باطل بتوان راه درست را پیدا کرد و برای تشخیص راه درست در غبار فتنه های آخر الزمانی؛ بهترین شاخص ولی فقیه زمان است و تا زمانی که پشتیبان او مانند 40 سال گذشته باشیم آسیبی نخواهیم دید. از این رو ضرورت دارد سبک مبارزه با باطل را با شرایط امروز تطبیق داده و بر اساس روش ها و توطئه های نوین دشمن گام برداشته و مستحکم تر از گذشته در صفوف فشرده و به صورت ید واحد در مقابل دشمن مقاومت کرده و ایستادگی نماییم.

اینجانب با کمال مسرت و شادمانی، فرارسیدن ۲۰ ذی الحجه، سالروز ولادت با سعادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم ( ع ) رابه هم استانی های عزیز؛ بویژه جامعه فرهیخته فرهنگیان و دانش آموزان ولایی استان، تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت دارم ما را از پیروان راستین این امام معصوم محسوب فرماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار