فرماندار اسلامشهر :

با رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اشاعه دهنده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشیم

اسلامشهر (پانا) - جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار، معاون سیاسی ، انتظامی ، بخشداران و مسئولان ادارات و ارگان ها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
با رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اشاعه دهنده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشیم

در این جلسه مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد : با توجه این که آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در روز های اخیر شیب نزولی تعداد فوت شدگان را نشان می دهد ، لیکن هنوز استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پرو تکل های بهداشتی به درستی اجرا نمی شود و رفتن به مسافرت افراد در تعطیلات عید غدیر هم ادامه داشت .

وی در ادامه با اشاره به دستور العمل تنبیهی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا افزود: گاهی اوقات مجریان هم در اجرای قوانین مبارزه با شیوع ویروس کرونا قصور دارند و طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ضرورت دارد سیاست های تنبیهی هم در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد : اصحاب رسانه در زمینه استفاده از ماسک برنامه ریزی دقیق داشته باشند و در نهایت با رعایت پروتکل های بهداشتی به فکر تیم های پزشکی و درمانی کشور هم باشیم .

وی در زمینه برگزاری مراسم ماه محرم گفت :با ابلاغ دستور العمل ریاست جمهوری به استانداران عزاداری ماه محرم با الزامات خود برگزار می گردد و ضرورت دارد با رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم اشاعه دهنده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشیم .

سپس در بخش دیگری از جلسه فاطمه تاجیک ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی بر بازدید اتفاقی از ادارات و بانک های شهرستان تأکید کرد و افزود:در زمینه عزاداری ماه محرم هم طبق آخرین مصوبات افراد از حضور در محیط های بسته می بایست خودداری کنند و مراسمات باید کوتاه و بدون پذیرایی باشد.

وی با اشاره به تبلیغات دروغین در شبکه های اجتماعی در زمینه درمان قطعی ویروس کرونا بیان کرد: هنوز در هیچ جای دنیا درمان قطعی وجود ندارد و درمان با داروهای گیاهی و نیش زنبور جعلی است و از اصحاب رسانه در خواست نمود ، به مخاطبین در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

در ادامه مسعود مرسلپور مصوبات جلسه مقابله با ویروس کرونا شهرستان اسلامشهر را به شرح ذیل اعلام نمود: بازررسی محسوس و نامحسوس از کلیه ادارت و بانکها انجام می شود و اگر کارمند یا ارباب رجوعی از ماسک استفاده نکند بالاترین مقام آن اداره به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری معرفی خواهد شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان وظیفه دارد تا با منتشر کننده تبلیغات دروغین درمان قطعی کرونا ویروس در شبکه های اجتماعی برخورد کند.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از مصوبات جلسه با اشاره به تصویب و ابلاغ پروتکل بهداشتی مربوط به برگزاری عزاداری دهه محرم در هیئت ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: وظایف تمامی ادارات و دستگاهها در این ابلاغیه مشخص شده و همه باید بخوبی به وظایفشان عمل کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در هیئت ها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود، ادامه داد: از هریک از هیئت های شهرستان نیز یک نفر به عنوان ناظر بهداشتی به شبکه بهداشت و درمان معرفی خواهد شد تا نسبت به آموزش این ناظران توسط کارشناسان شبکه بهداشت اقدام شود.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار