شکارچیان متخلف در کاشان دستگیر شدند

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از دستگیری دو متخلف شکار و صید در منطقه های آزاد این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شکارچیان متخلف در کاشان دستگیر شدند

به گزارش اداره کل محیط زیست کاشان، الهیار دولتخواه رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اظهار کرد: ماموران اجرایی هنگام گشت و کنترل، گزارش تیراندازی در منطقه حفاظت شده قمصر - برزک را دریافت کردند که پس از اعزام به محل، به تعقیب آنها پرداختند.
وی افزود: ماموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست کاشان، با دیدن دو متخلف در هنگام نورکشی در نیمه های شب، موفق به دستگیری آنها شدند که یک قبضه اسحه و تعدادی مهمات شکار از آنها کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به ارسال پرونده متخلفان به مقام قضایی تصریح کرد: طبق ماده 15 قانون شکار و صید شروع به شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون بوده و قابل تعقیب و مجازات است.
وی همچنین به نجات یک راس کل وحشی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته نیز یک راس کل وحشی مصدوم موسوم به پازن، پس از 10 روز تیمارداری توسط نیروهای یگان حفاظت به زیستگاه طبیعی آنها برگردانده شد.
وی افزود: حفظ محیط زیست برای نسل های آینده یکی از شاخصهای سنجش توسعه پایدار است که همکاری سازنده شهروندان حتی به صورت فردی نیز در حفظ منابع طبیعی بسیار موثر است و حتی آموزه های دینی به همزیستی صلح جویانه با محیط زیست و ارتقای سطح آن سفارش کرده است. ‏
دولتخواه با اشاره به اصل پنجاه قانون اساسی تاکید کرد: حفظ محیط‌ زیست، وظیفه عمومی تلقی شده و از این رو فعالیت‌هایی ‌که آلودگی محیط‌ زیست یا تخریب غیرقابل‌جبران آن می شود را ممنوع کرده و زمینه مشارکت عمومی و اجتماعی را برای حفاظت محیط‌ زیست مهیا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار