پلوسی بسته حمایتی ترامپ را غیرقانونی خواند 

تهران (پانا) - رییس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از رفتارهای یکجانبه گرایانه ترامپ گفت: دستورات اجرایی رییس جمهوری آمریکا در مورد بسته حمایتی کرونا غیرقانونی است. 

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
پلوسی بسته حمایتی ترامپ را غیرقانونی خواند 

به گزارش ایرنا، نانسی پلوسی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان تصریح کرد: نظر من همانند اظهارات سناتور «بن ساس» است که می‌گوید دستورات اجرای ترامپ غیرقانونی است.

پلوسی در پاسخ به اینکه آیا شما در صدد مسدود کردن این دستورات هستید؟ گفت: در حال حاضر ما می‌خواهیم نیازهای مردم آمریکا را برطرف کنیم و همانطور که مشاوران حقوقی می‌گویند، این دستورات به طور کلی غیرقانونی هستند.

پلوسی در پاسخ به این سؤال که آیا دموکرات‌ها مایل به ادامه مذاکره درباره بسته حمایت کرونا هستند؟ گفت: خوب ما مجبوریم.

با به بن بست رسیدن بسته جدید محرک مالی در آمریکا ترامپ روز شنبه با امضای چهار دستور اجرایی، با اختصاص ۴۰۰ دلار بیشتر مزایای بیکاری در هفته موافقت کرد. دیگر دستورات اجرایی او شامل تعلیق مالیات دستمزد آمریکایی‌هایی است که در سال کمتر از ۱۰۰ هزار دلار درامد دارند. انتظار می‌رود این اقدامات در دادگاه از سوی دموکرات‌ها به چالش کشیده شود.

براساس گزارش روز جمعه موسسه آسپن، نزدیک ۴۰ میلیون آمریکایی تا پایان سال با خطر اخراج مواجه هستند و در حالی که اقتصاد آمریکا در ژوئیه (تیر) با افزایش ۱. ۸ میلیون شغل جدید مواجه بود در مقایسه با ماه ژوئن (خرداد) این روند کاهش داشته است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ناکارآمدی‌ دولت ترامپ در مهار این بیماری مرگبار تا کنون بیش از پنج میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا و ۱۶۵ هزار و ۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، کارشناسان هشدار داده‌اند که اقدامات دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار