تا پایان سال 1200 معدن غیر فعال در کشور به چرخه تولید بازخواهند گشت

زنجان (پانا) - رییس سازمان زمین شناسی و امور اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1200 معدن غیر فعال شناسایی و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

کد مطلب: ۱۱۱۴۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تا پایان سال 1200 معدن غیر فعال در کشور به چرخه تولید بازخواهند گشت

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دکتر علیرضا شهیدی در جلسه شورای هم خانواده در استان زنجان اظهار داشت : هم اکنون کلیه معادن غیر فعال در سطح کشور شناسایی و رصد می شود .

وی افزود : این امر در مورد واحدهای تعطیل شده نیز در حال اجراست و کلیه واحدهای تعطیل در سطح کشور رصد و عملیات لازم جهت فعالسازی آن ها صورت می گیرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد : با توجه به جنگ اقتصادی بر علیه کشور ، شاهد تغییر روند صادرات کشور هستیم به گونه ای که صادرات مواد معدنی جایگزین نفت می شود.

شهیدی تصریح کرد : کشور به لحاظ معدنی دارای پتانسیل های بسیاری است به طوری که در برخی از مواد معدنی جزء کشور های مطرح در دنیا به شمار می رود.

وی عنوان کرد : باید تلاش کنیم با تقویت بخش معدن و صادرات مواد معدنی زمینه رونق اقتصادی را در کشور فراهم آوریم.

در ادامه جلسه مهندس ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی استان گفت : هم اکنون بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی استان تامین مواد اولیه است که در این راستا پیگیری های لازم از وزارت متبوع صورت گرفته است.

وی ادامه داد : به منظور رصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی ، مقرر گردیده است پیشرفت فیزیکی و قرارداد های راکد از سوی شرکت های صنعتی ظرف یک ماه آتی ارائه تا برنامه ریزی لازم برای فعال سازی این واحدها صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار