غدیرتداوم رسالت در لوای ولایت است

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد غدیر خم تجلی تداوم خط رسالت نبوی در لوای ولایت و عدالت علوی است و هنگامه مبارک و باشکوه تابش نور پرفروغ ولایـت بر قلـوب مؤمنان است.

کد مطلب: ۱۱۱۴۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
غدیرتداوم رسالت در لوای ولایت است

محمد علی واقعی، صبح امروز در آیین تجلیل از سادات این اداره کل اظهار کرد: با‌توجه به اهمیت بسیار زیاد ابعاد اعتقادی اجتماعی غدیر؛ این عید، فرصت ارزشمند و مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن اساسی اندیشه اصیل و متعالی شیعی در سطح جامعه به شمارمی رود.

او، با بیان این که پیامبر اعظم(ص) در عید غدیر خط‌مشی مسلمانان را تعیین فرمودند؛ تصریح کرد: پیـام اخلاقی عید سعید غدیر این اسـت که پیمـودن مسیر تقـرب و بندگی بـدون ولایت و امامت امکان پذیر نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ اقتدار و عظمت اسلام را در سایه‌سار حقیقت دین در بعثت پیامبر (ص) ،غدیر و عاشورا دانست و با تاکید بر اینکه واقعه غدیر‌خم حقیقتی عظیم و بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: احیای و توسعه آموزه‌ها و تعالیم فرهنگ بعثت، غدیر و عاشورا در گفتمان جهانی ضرورتی مهم و رسالت و تکلیفی دینی است.

واقعی، از ترویج فرهنگ غدیر به عنوان عاملی مهم و زمینه ساز، برای ظهور یاد کرد و افزود: ولایت امام علی (ع) تداوم بخش راه نبوت است و معرفی ایشان به‌عنوان بالاترین فضیلت‌ها از زوایای غدیر است؛ چرا که اگر در این روز پیام ولایت علی‌(ع) ابلاغ نمی‌شد، رسالت پیامبر(ص) ناتمام بود؛ بنابراین در این روز عزیز دین و رسالت پیامبرخدا کامل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار