امام جمعه شهرستان شیروان:

شناسنامه و هویت ما غدیر است

شیروان(پانا) - امام جمعه شیروان در آیین تجلیل از منتخبین استانی و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و طرح قدس مرکز آموزشی و فرهنگی سما در این شهرستان گفت: عید سعید غدیر خم یکی از زیباترین و برترین اعیاد است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه و هویت ما غدیر است

به گزارش پانا ، حجت الاسلام حسین تکمیلی با تبریک عید سعید غدیر خم افزود: در عید غدیر باید ولایت امیرالمؤمنین امام علی(ع) را شناخته و علی باور و علی یاور باشیم.

وی با اشاره به خطبه 45 نهج البلاغه گفت: امام علی(ع) هیچ نیازی به کمک ما ندارد اما کمکی که در اینجا مطرح است کمک از نوع مکتبی و باعث سرپا ماندن پرچم اسلام و سربلندی نام امام علی(ع) است.

امام جمعه شیروان ورع، اجتهاد و تلاش، عفت و سداد را به عنوان چهار خواسته امام علی(ع) از مسلمانان بیان نمود و اظهار کرد: همه ما باید با ترک شبهات و تلاش و همت،کارهای خوبی را انجام داده و با رعایت عفت و مهربانی در دین و اخلاق، در راستی و درستی فکر، استوار و محکم باشیم.

تکمیلی ایجاد شبهات و شهوات را از نقشه های شیاطین برشمرد و گفت: همه ما باید با علماء در جهت رفع شبهات در ارتباط باشیم.

معاون دانشگاه آزاد در امور مدارس سما نیز در این آیین گفت: معرفت شرط اول بهره برداری از هر چیز است و امیدواریم این معرفت نسبت به خداوند متعال و اهل بیت(ع) در دل های همه ما ایجاد شود تا از چشمه زلال غدیر بهره مند شویم.

مهدی سرایدار افزود: گسترش بیماری کرونا در جهان، تلنگری به خیلی از دل ها و ذهن ها بود تا نسبت به الله بیشتر نزدیک شویم.

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما در ادامه اظهار کرد:همه ما افتخار داریم که رعیت امام منتظر، امام مهدی(عج) هستیم و اگرچه در روز عید غدیر افتخار دادن دست بیعت به امام علی(ع) را نداشتیم اما امروز باید دست بیعت را به ولایت و رهبری بدهیم.

رئیس مجمع فعالان قرآنی شهرستان شیروان نیز در این آیین گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند به یکدیگر زیاد تذکر بدهید تذکر دادن خیلی خوب است.

رضا براتی با اشاره به اینکه انسان یک موجود ترکیبی است افزود: اصل روح است که سوار بر این مرکب ها یعنی بدن شده است تا ما را به جایی برساند و ما باید برای رسیدن به آخرت از این وسایل بهره ببریم.

مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت نور در ادامه گفت: هر چه قدر روح بزرگتر باشد جاودانی تر و ماندگارتر خواهد بود و تک تک ما باید مواظب این بدن ها باشیم و در آن نمانیم چرا که روح ماندنی و جسم جدا شدنی است.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان و ممتاز استانی احمدرضا دبدبه، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، اجرای تواشیح توسط گروه نوجوانان بقیت الله وابسته به دفتر امام جمعه محترم شیروان به سرپرستی ابوالفضل دامود، مداحی کربلایی حسین محراب از مداحان اهل بیت(ع)، طرح سؤال حضوری از حاضرین همراه با اهدای جایزه، تجلیل از سادات مدارس سما، اهدای جایزه به منتخب مسابقه رمز جدول(علی صراط مستقیم)، توزیع بسته های فرهنگی بهداشتی در قالب(کتابچه طراوت غدیر توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت نور شیروان)، بروشور فرازی از خطبه غدیر، ماسک و شکلات توسط معاونت آموزشی سما و هیئت جوانان بنی هاشم(ع)، تجلیل از منتخبین استانی و شهرستانی طرح قدس و مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان و دانش آموزان مدارس سما همراه با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه و پذیرایی با کیک و آبمیوه از دیگر برنامه های این آیین بود.

این آیین تجلیل با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله های اجتماعی در فضای باز مجتمع و توسط مرکز آموزشی و فرهنگی سما و با همکاری و مشارکت موسسه فرهنگی قرآن و عترت بشارت نور و هیئت جوانان بنی هاشم(ع) و با حضور حجج اسلام حسینعلی قنبرزاده مسئول امور مساجد شیروان، جواد خوش بیان مسئول دفتر فرهنگ آموزشکده و مجتمع سما، محسن صفادل معاون فرهنگی حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره)، حجت الاسلام عالی همت، مدیران و معاونین آموزشی، پرورشی، اجرایی، مدرسان و مربیان قرآنی و جمعی از خانواده ها و منتخبین مسابقات قرآن، عترت و طرح قدس برگزار گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار