شیر مادر ایده آل ترین روش تغذیه برای نوزادان

تربت جام(پانا)-معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جاممی گویدشیر مادر ایده آل ترین روش تغذیه برای نوزادان است.

کد مطلب: ۱۱۱۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شیر مادر ایده آل ترین روش تغذیه برای نوزادان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان تربت جام در گفت و گو با پانا گفت: ایده آل ترین و بهترین روش تغذیه برای نوزادان شیر مادر است که باعث تقویت سیسم ایمنی و عملکرد رابطه عاطفی بین مادر و فرزند می شود.
محمد رحیمیان افزود: خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه ابتلا به ویروس کرونایی از مادر به نوزاد شیرده در جهان ثبت نشده است، اما مادران شیرده همواره باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و در هنگام شیردهی از ماسک و دستکش استفاده کنند.
وی تصریح کرد: تغذیه نوزادان با شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد می‌شود و همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری ها مثل پرفشاری خون، سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و دیابت را بین مادر و فرزند کاهش می‌دهد.
وی گفت: مادران توجه داشته باشند نوزادانی که بیش از 50 دقیقه از پستان آن ها برای تغذیه استفاده می‌کنند دچار مکیدن غیر مؤثر شده اند و یکی از علل های آن می‌تواند تولید کم شیر از پستان باشد.
رحیمیان در پایان گفت: تغذیه با شیرمادر نیازمند حمایت مشاوران عالی و زیبنده است که ما به این منظور در بیمارستان سجادیه تربت جام و مراکز خدمات جامع سلامت که در سطح شهرستان تربت جام و صالح آباد مستقر شده است، آموزش های مختلفی برای مادران باردار و عمومی زنان با محوریت شیردهی، مزایای شیر مادر و طریقه شیر دادن برپا شده است که امیدوار هستیم مادران عزیز از این آموزش ها بهره کافی را ببرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار