دیدار دانش آموز نویسنده با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد از زینب صادقی دانش آموز 10 ساله استان ، کتاب « من طلای سبز گیلان هستم» درباره مراحل کاشت و برخی فواید چای به چاپ رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۱۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار دانش آموز نویسنده با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، در این دیدار با اشاره به ضرورت شناخت استعدادهای دانش آموزان در دوران تحصیل اظهار کرد: دوران دانش آموزی فرصت مناسبی است تا دانش آموزان در کنار فعالیت های علمی در شناخت و بروز توانایی های ذوقی خود نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به انتشار کتاب « من طلای سبز گیلان هستم » توسط دانش آموز لاهیجانی خاطرنشان کرد: گیلان به عنوان یک استان کشاورزی دارای ظرفیت های بالقوه ای است که دانش آموزان با تحقیق و پژوهش درباره این موضوعات می توانند خالق آثار ارزشمندی باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: دغدغه مندی دانش آموزان فرصت مغتنمی است تا آنان بتوانند در دوران بزرگسالی منشأ آثار بزرگ باشند.

زینب صادقی دانش آموز پایه پنجم مدرسه هجرت 2 نیز در این دیدار گفت: برای تالیف این کتاب به میان زنان کشاورز رفته و با مراحل مختلف تولید چای آشنا شده و همچنین با مصاحبت چایکاران قدیمی از شیوه های سنتی تولید چای تا شیوه های نوین آشنا شده است.

وی هدف از نوشتن این کتاب را خدمت به کشاورزان چایکار و آشنا کردن مردم با جایگاه و مقام حاج محمد میرزا کاشف السلطنه ( پدر چای ایران ) عنوان کرد.

کتاب یاد شده، دومین کار تحقیقی این نوجوان محقق است که در باب چای و چای کاری در شهر زادگاه خود لاهیجان انجام شده، به چاپ رسیده است. این کتاب در 47 صفحه در قالب جیبی ، به تعداد 500نسخه منتشر شده است.

در پایان این دیدار از زینب صادقی دانش آموزان نویسنده گیلانی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار