«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد

تهران (پانا) - با پذیرش استعفای «ناصیف حتی» از سوی مقامات لبنانی، «شربل وهبه» وزیر خارجه این کشور شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
«شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان شد

به گزارش العالم، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر لبنان با قبول استعفای «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان، «شربل وهبه» را به جای وی انتخاب کردند. پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان نیز در توئیتر نوشت در نشست امروز میان «میشل عون» رئیس‌جمهوری و «حسان دیاب» نخست‌وزیر لبنان، «شربل وهبه»، به عنوان وزیر خارجه جدید لبنان انتخاب شد.

«شربل وهبه» پیش از این مشاور میشل عون بود.

ناصیف حتی وزیر خارجه سابق لبنان امروز (دوشنبه) استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این کشور کرد و علت استعفای خود را نبود چشم‌انداز ملی و اراده سازنده برای انجام اصلاحات مطلوب و مورد نظر جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

شربل وهبه در مدت ۴۲ سالی که در وزارت خارجه لبنان سپری کرده است، به امور دیپلماتیک اشراف کامل دارد. روندی که وی آنرا به عنوان مدیر کل وزارت خارجه لبنان از فوریه ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۷ به پایان رساند. وی سمت مدیر امور سیاسی و کنسولی وزارت خارجه لبنان در فاصله سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ را داشته است و به عنوان سفیر این کشور در ونزوئلا در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ بوده است.

وی همچنین در فاصله سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ کنسول لبنان در لس آنجلس آمریکا و کنسول لبنان در مونترال کانادا در فاصله سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ بوده است و مناصب دیپلماتیک در سفارت های لبنان در قاهره مصر، لاهه هلند، برلین آلمان و کنسولگری لبنان در تورنتو کانادا داشته است. وی نشان درجه یک ونزوئلا را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار