دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: رسیدن به قله‌های دانش بهترین راهی است که می‌تواند ادامه‌دهنده راه حاج قاسم‌های زمانه‌ام باشد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: رسیدن به قله‌های دانش بهترین راهی است که می‌تواند ادامه‌دهنده راه حاج قاسم‌های زمانه‌ام باشد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم یوسف صالحی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان بوشهر خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سیر می‌کردم که انگار درودیوارهایش و عبور عابرانش، نامی زیبا، همراه با شجاعت، اخلاص و مقاومت برایم زمزمه می‌کردند.

تابلویی زیبا و بزرگ امتداد نگاه مرا به سمت‌وسوی خودش برد.

بی‌اختیار اشک از چشانم سرازیر می‌شد، گلویم از بغض صدایم و شمارش نفس‌هایم به هق‌هق می‌افتد، بعد از ثانیه‌هایی غوطه‌ور شدن در خودم و دور شدن از دنیای اطرافم، آواز و صدایی عمیق و سرشار از بزرگی، گوش‌های یخ‌زده‌ام را نوازش می‌دهد.

برایم از رفتن و ادامه راه می‌گوید، برایم از سختی‌ها و مشکلات و سیم‌خاردارهای پیچ‌درپیچ می‌گوید، برایم از خرمشهرهای پیش‌رو می‌گوید. به‌راستی سردار دل‌ها، عکس‌هایت و روح بلندت با من صحبت می‌کنند.

درحالی‌که خشم و حس انتقامی چون ژرفای دریا سراسر وجودم فراگرفته بود با خود می‌گویم چگونه می‌توانم راهت را ادامه دهم؟

آری اکنون قلم من، علم من و رسیدن به قله‌های دانش اکنون بهترین طریقی است که می‌تواند همراه با بصیرت و تشخیص درست ادامه‌دهنده راه تمامی سلیمانی‌ها و حاج قاسم‌های زمانه‌ام باشد. پس بااقتدار می‌ایستم و محکم و اسـتوار می‌گویم «اینک من یک سردار سلیمانی‌ام» و به راهت ادامه می‌دهم.»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار