دری: با ​​​​​​​تدوین برنامه هفتگی منعطف در شرایط سفید، زرد و قرمز جریان یادگیری  استمرار دارد

تهران (پانا) - درّی دروبینارهای تفکیکی مدیران دبیرستان های فرهنگ، نمونه دولتی وگروه مدیران نظری شهرتهران از تبیین محورهای نقشه آموزش های دوره متوسطه  برای سال تحصیلی 1400-1399 سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دری:  با ​​​​​​​تدوین برنامه هفتگی منعطف در شرایط سفید، زرد و قرمز جریان یادگیری  استمرار دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه ضمن قدردانی از تلاش های عوامل اجرایی و آموزشی در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و شیوع ویروس کووید19، استمرار آموزش در این وضعیت را مرهون پویایی و اجرای گام به گام نقشه راه آموزش غیر حضوری و راهبری تربیتی مدیران مدارس دوره متوسطه دانست.

درّی گفت: ارزیابی از نقشه راه آموزش های غیرحضوری و خوانش آنچه انجام شده مشتمل بر طراحی آموزش های غیرحضوری، نظارت بالینی، توجه به دانش آموزان بازمانده از آموزش های غیرحضوری، آموزش نیروی انسانی،کاربرد هوشمندانه فناوری و تدوین برنامه هفتگی منعطف در شرایط شیوع بیماری کرونا و راهبردهای آموزشی متناسب از موارد ضروری برای برنامه ریزی آموزشی در سال تحصیلی 1400-1399 است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در برنامه ریزی برای آموزش های غیرحضوری باز طراحی طرح درس، تولیدمحتوای آموزشی (فیلم، پاورپوینت، فایل صوتی، انیمیشن و ...)، روش های اشتراک گذاری محتوا با بهره گیری از پیام رسان شاد و بستر تعاملی مناسب بررسی می شود.

او همچنین عنوان کرد: برای طراحی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در آموزش های غیر حضوری، ارزشیابی عملکردی و فرآیندی در فرآیند یاددهی - یادگیری با بهره گیری از انواع روش های خلاصه نویسی، پژوهش دانش آموزان، پروژه های فردی، کارپوشه، سنجش تکوینی و تراکمی، آزمون های آنلاین یا آفلاین و سایر شیوه های نوین ارزشیابی انجام می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت بر اجرای نظارت بالینی با استفاده از باز تعریف روندها و فرآیندهای مدرسه در فضای آموزش های غیرحضوری، ارزیابی از عملکرد تمامی بخش های درون مدرسه ای، باز تعریف نقش ها و ماموریت های همکاران اجرایی و آموزشی، بررسی وظایف و انتظارات عوامل سهیم و موثر (معلم ،دانش آموز، اولیاء و ...) از جریان یادگیری و ارائه بازخورد مناسب باهدف بهبود مستمر و ارتقا کیفیت و ارائه خدمات تاکید کرد.

وی با توجه به امکان عدم دسترسی برخی دانش آموزان به بستر آموزش مجازی توجه به دانش آموزان بازمانده از آموزش های غیرحضوری را یکی از اساسی ترین ماموریت های مدرسه دانست و عنوان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از این دسته از دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات مناسب در شورای مدرسه برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی ازقبیل ارائه جزوه ، درسنامه و... ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار