مدیر آرامستان ساری دستگیر شد

۲عضو شورای شهر ساری به اتهام اختلاس دستگیر شدند

ساری (پانا) - رییس کل دادگستری مازندران از دستگیری مدیر سازمان آرامستان شهرداری ساری به اتهام تسهیل مال از طریق نامشروع و گران‌فروشی قبر، نبش قبر و تخلفات مالی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آرامستان ساری دستگیر شد

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: پرونده اختلاس و تضییع حقوق عمومی شهرداری ساری با همکاری دادستانی مرکز استان و اداره کل اطلاعات استان درحال تکمیل شدن است و به لحاظ گستردگی ابعاد آن تاکنون 8 نفر از مدیران سابق و فعلی شهرداری به علاوه ۲ تن از اعضای اصلی شورای شهر ساری دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری استان مازندران با بیان این که همزمان شرایط برای برگزاری دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی استان مازندران در ساری در حال فراهم شدن است ، بیان کرد: اگر این پرونده در این دادگاه ویژه مورد بررسی قرار بگیرد طبق دستوالعمل جدید قوه قضائیه در انتشار اسامی ، برگزاری علنی و در نهایت رسانه ای شدن محتوای جلسه مانعی وجود ندارد.
رییس کل دادگستری مازندران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری مدیر آرامستان شهرداری ساری نیز گفت : مدیر این سازمان با همکاری ضابطین خاص مراجع قضایی به اتهام تسهیل مال از طریق نامشروع و گران فروشی قبر، نبش قبر و تخلفات مالی در آرامستان دستگیر شده است.

در شهر ساری دو آرامگاه شهید زارع و آرامگاه عمومی ساری (ملامجدالدین) زیر نظر سازمان آرامستان شهرداری ساری است.

پیش از این خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه نوشته بود در آرامگاه عمومی ساری (ملامجدالدین) کلاهبرداری صورت گرفته و قبور به نرخ بالاتر از مصوبات شورا به فروش رفته و متهمان در این زمینه به مصوبات شورا توجهی نداشتند.

مصوبه شورا می‌گوید فروش قبر حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بالاترین حد با هزینه تجهیز ۱۲ میلیون تومان در سال ۹۹ است، اما ظاهرا سازمان آرامستان شهرداری ساری قبر‌هایی را تا قیمت ۱۸۰ میلیون تومان نیز به مردم فروخته است.

فارس از قول این منبع آگاه گفته است که طی بررسی‌های صورت‌گرفته و مستندات، قبور از ۳۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رفته و حتی متهمان اقدام به نبش قبر نیز کرده بودند و قبوری که متعلق به دیگران بوده را پس از گذشت سال‌ها، استخوان‌های آن‌ها به بیرون کشیده و در چاله‌ای دفن شده است تا امکان فروش قبر به همان ترتیب و کلاهبردارانه فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار