نخستین برداشت مکانیزه برنج در قائم‌شهر آغاز شد

ساری (پانا) - فرماندار قائم شهر با اشاره به رتبه نخست شهرستان در کشت و برداشت مکانیزاسیون برنج، از اختصاص ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین‌های مستعد قائم شهر به کشت برنج خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین برداشت مکانیزه برنج در قائم‌شهر آغاز شد

یحیی یوسف پور در حاشیه اولین برداشت مکانیزه برنج در روستای موارم کلای قائم شهر در گفت و گو با پانا مازندران با اشاره به رتبه نخست شهرستان در کشت و برداشت مکانیزاسیون برنج، اظهار کرد: با احتساب کشت دوم بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین‌های مستعد شهرستان قائم شهر به کشت برنج اختصاص دارد.

او با اشاره به جایگاه جهش تولید در اقتصاد، برنج را از جمله محصولات راهبردی کشور خواند که شهرستان قائم شهر و استان مازندران در تامین آن جایگاه مهمی دارد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه سهولت در کار، کاهش هزینه‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای کشت دوم از مزایای اجرای طرح مکانیزاسیون برنج به شمار می‌رود گفت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن بیشترین بانک نشا، تجهیزات، ادوات و ماشین آلات کشاورزی از شهرستان‌های پیشرو در توسعه مکانیزاسیون برنج مازندران محسوب که ۵۵ درصد عملیات کاشت و ۹۵ درصد برداشت محصول برنج به روش مکانیزه انجام می‌شود.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و ترویجی برای آشنایی و بهره مندی بیشتر شالیکاران از روش‌های نوین کشاورزی و نیز رهاسازی زنبور تریکوگراما با هدف مبارزه بیولوژیک با آفات برنج را از اقدامات حمایتی در تولید محصول برنج سالم و با کیفیت عنوان کرد و افزود: برای انجام به موقع کشت دوم، ۷۵ درصد زمین های کشاورزی قائم شهر زیر کشت ارقام برنج زودرس محلی و بقیه به زیر کشت ارقام پرمحصول رفته است.

او در ادامه گفت: با تلاش ۱۷ هزار بهره بردار قائم شهری، امسال ۴۵ هزار تن شلتوک در شالیزار‌های این شهرستان تولید و برداشت می‌شود و ۴۰۰ میلیارد تومان عاید برنجکاران قائم شهری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائم‌شهر در پایان خاطرنشان کرد: دولت علاوه بر حمایت های تسهیلاتی که در طول سال از کشاورزان دارد، با توزیع نهاده ها و ترویج آموزش های کشاورزی توسط کارشناسان مربوطه از این بخش حمایت می کند و به یقین کنترل بازار و تعادل قیمت برنج نیز همچون سال گذشته یکی از دغدغه های دولت در سال جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار