الزام سند تحول به جذب، حفظ و ارزشیابی نیروی انسانی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت بر اساس سند تحول بنیادین ملزم به برنامه ریزی مدون و جامع در راستای جذب، آماده‌سازی، حفظ، ارتقای شاخص ها، نظارت و ارزشیابی نیروی انسانی هستیم.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
الزام سند تحول به جذب، حفظ و ارزشیابی نیروی انسانی

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: معلم اساس و بنیاد فرایند تعلیم و تربیت در دو بعد کمی و کیفی است و از این منظر جریان‌های دانش‌آموزی متأثر از عوامل گوناگون، نیازسنجی تعداد معلمان را تغییر می‌دهد.

او، با اشاره به رشد جمعیت دانش‌آموزی استان، عنوان کرد: عدم تناسب رشته و تحصیل، سن، جنسیت، توزیع نامتوازن نیروی انسانی و مشکل نقل‌وانتقال فرهنگیان از مهم ترین مشکلات بخش نیروی انسانی در آموزش‌‌وپرورش خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تعدد قوانین و مقررات حاکم برجذب منابع انسانی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و خاطر نشان کرد: آموزش‌وپرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین ملزم است که برنامه ریزی ها و سیاست‌‌گذاری‌های مشخصی در جذب، آماده‌سازی، حفظ و ارتقاء و نظارت و ارزشیابی نیروی انسانی داشته باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم باز تعریف معلم در طراز سند تحول بنیادین تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند ترسیم نظام شایستگی های مربیان و معلمان در استان است که در آن شایستگی ها و بایستگی های معلم با الزامات سند تحول بنیادین و طراز انقلاب اسلامی به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ جذب نیرو برای بوم متناسب با نیاز را یکی دیگر از الزامات ضروری آموزش‌وپرورش استان برشمرد و تأکید کرد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، پرداختن به نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی الزامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار