مهاجرانی خبر داد: رقابت دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم استعدادهای درخشان در پایان این هفته

سعی می‌شود نتایج آزمون تا شهریور اعلام شود/کارت‌های ورود به جلسه قبلی آزمون استعدادهای درخشان معتبر است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان درباره برگزاری آزمون این مدارس در روزهای ۵شنبه و جمعه این هفته توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی خبر داد: رقابت دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم استعدادهای درخشان در پایان این هفته

فاطمه مهاجرانی در ارتباط مجازی در جمع خبرنگاران، درباره جزئیات برگزاری آزمون استعدادهای درخشان گفت: «۲۱۳ هزار و ۸۸ نفر در پایه هفتم و ۱۱۷ هزار و ۵۲۸ نفر در پایه دهم ثبت‌نام کردند که در ۱۷۲۲ حوزه امتحانی در پایه هفتم و ۱۰۸۲ حوزه امتحانی پایه دهم باهم رقابت خواهند کرد.»

وی با بیان اینکه بین این افراد ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در پایه هفتم و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر در پایه دهم پذیرش خواهند شد افزود: «دانش‌آموزانی که کارت ورود به جلسه را برای تاریخ قبلی آزمون و ۲۷ تیر دریافت کرده بودند کارتشان معتبر است ولی اگر کارت را دریافت نکردند سامانه فعال می‌شود.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در پاسخ به سوال پانا درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت در جلسه آزمون عنوان کرد: «رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه دانش‌آموزان الزامی است. به همراه داشتن ماسک الزامی است و حتما دانش‌آموز باید با ماسک در جلسه حضور داشته و وسایل شخصی مانند خودکار و پاک کن به همراه داشته باشد.»

مهاجرانی اضافه کرد که دانش‌آموزان می‌توانند از شیلد استفاده کنند و مشکلی ندارد اما حداقل چیزهایی که لازم است ماسک و وسایل شخصی است.

وی در ادامه درباره زمان اعلام نتایج آزمون اعلام کرد که چون فرایند اعلام نتایج زمانبر است سعی می‌کنیم تا شهریور این کار را انجام دهیم اما این امر منوط به این است که کار در همه حوزه‌ها بدون مشکل پیش رود و شاهد اعلام نتیجه به موقع باشیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در پایان تاکید کرد: «اگر دانش‌آموزی کارتش را برای تاریخ اعلام شده قبلی دریافت کرده است، ان کارت معتبر است و نیاز به گرفتن کارت جدید نیست. آزمون پایه هفتم ۹ مرداد و آزمون پایه دهم ۱۰ مرداد برگزار می‌شود که طبیعتا تاریخ آن با تاریخ درج شده بر روی کارت متفاوت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار