پوسترِ بخش فیلمسازان بسیجیِ جشنواره مقاومت رونمایی شد

تهران (پانا) - با رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی، مجموعه برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، به‌طور رسمی از امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد

مراسم رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ظهر امروز در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.

مهدی عظیمی‌میرآبادی، دبیر جشنواره، در ابتدای این مراسم، گفت: «این مراسم، آغاز مجموعه برنامه‌هایی است که در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت رخ خواهد داد. از همه نهادها و ارگان‌هایی که می‌توانند در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند، دعوت کرده‌ایم کنار ما باشند و از همراهی همه آن‌ها تشکر می‌کنیم.»

وی درباره بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت توضیح داد:«جشنواره امسال، به بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، «فیلمسازان بسیجی»، «سینمای سامری» و... تقسیم شده است.»

در ادامه، محمدیاشار نادری، مدیر عامل بنیاد روایت و نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مقاومت، گفت: «تببین مبانی انقلاب اسلامی، معارف دفاع مقدس و نظریه مقاومت سه مأموریت جشنواره فیلم مقاومت است. بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است و یکی از ارکانی است که در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نقش‌آفرینی می‌کند. وقتی هنر با تعهد بسیجی همراه می‌شود، انسان به تعالی روح می‌دهد.»

انسیه شاه‌حسینی، کارگردان سینما و مدیر بخش فیلمسازان بسیجیِ جشنواره، سخنان خود را با یادِ سردارِ شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد و گفت: «کسانی که کارهای بزرگی می‌کنند، رویاهای بزرگی دارند، دنیای ما را رویاهای ما می‌سازند. حاج قاسم هم رویاهای بزرگ داشت. آدم‌های باامید، دستیار خدا و پیامبران زمان خود هستند. آن‌ها اگر فیلم هم بسازند، دست مخاطب خود را می‌گیرند و آنها را به رستگاری می‌رسانند.»

او افزود: «امسال، خوشبختانه ۳۲ استان در برپایی جشنواره فیلم مقاومت دخیل هستند و برگزیدگان خود را پس از هفته دفاع مقدس به بخش ملی معرفی می‌کنند.»

سپس نوبت به امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی رسید که پشت تریبون برود. او گفت: «روحیه بسیجی، یعنی جهاد، ازخودگذشتگی و مقاومت و این روحیه و تفکر میان همه نیروهای مسلح وجود دارد.»

جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما، دیگر سخنران این مراسم بود. او با ذکر خاطره‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: «سال‌ها پیش تئاتری کار می‌کردم که بازیگرانش بچه‌های بسیج دانشجویی بودند اما هفت هشت ماه طول کشید و نتوانستیم روی صحنه برویم، چون بازیگرها به جبهه می‌رفتند و اغلب شهید می‌شدند. یک روز حاج حسین خرازی به دانشگاه آمد، او با بعضی از بچه ها رفاقت داشت و دوست داشت آنها در نمایش بازی کنند. اما شهادت بچه‌ها، اجرای نمایش را به تاخیر می‌انداخت. بعدها توانستیم نمایش را با دانشجویان و بسیجیان کار کنیم و این خاطره همیشه در ذهنم مانده است.»

در پایان این مراسم، پوستر بخش فیلمسازان بسیجی که توسط محمدرضا رسولی طراحی شده است، رونمایی شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذر، همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار