برگزاری اولین آزمون برخط نجوم پژوهشسراهای کشور

تهران (پانا)- اولین دوره آزمون چهارگزینه ‌ای نجوم پژوهشسراهای دانش آموزی کشور با هدف سنجش و آموزش علم نجوم به دانش آموزان به صورت برخط و مجازی با حضور پرشور دانش‌آموزان علاقمند از ۳۲ استان کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین آزمون برخط نجوم پژوهشسراهای کشور

دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از سراسر کشور برای شرکت در این آزمون برخط، ابتدا در سایت پژوهشسراهای کشور ثبت نام کرده‌اند و پس از مطالعه منابع معرفی شده و تمرین نمونه سوالات آزمون که در کانال قطب نجوم کشور در پیام رسان ایتا قرار داده شده بود؛ در اولین آزمون چهار گزینه‌ای نجوم پژوهشسراهای دانش آموزی کشور شرکت کردند.
اولین مسابقات نجوم پژوهشسراهای کشور امسال از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول یک آزمون مجازی را شامل می شود که از منابع استاندارد و معتبر ذکر شده در شیوه نامه برگزار شد. این آزمون چهار گزینه ای، بیست درصد از نمره کل را شامل می شود. دانش آموزان در این آزمون که توسط قطب کشوری نجوم مستقر در مشهد مقدس برگزار شد، در منازل خود و با آسودگی خاطر توانستند در آزمون برخط شرکت کنند.
بخش دوم آزمون از چهار گرایش تشکیل شده که هر گرایش در شیوه نامه ابلاغ شده به مدارس به طور مفصل توضیح داده شده است. اما شرط شرکت این دو بخش از مسابقه کشوری نجوم، ثبت نام در سایت همگام است.
دانش آموزان در انتهای آزمون و پس از اتمام آن می توانند به طور خودکار نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند. دانش آموزانی که در قالب یک تیم شرکت کرده‌اند، میانگین نمره آنها به عنوان نمره آزمون گروه منظور می شود.
در پایان طی چند روز آتی نتایج رتبه های برتر کشوری آزمون برخط نجوم پژوهشسراهای دانش آموزی اعلام خواهد شد.

*مینو سادات آقائی نژاد، خبرنگار دانش آموز منطقه۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار