مشارکت6 هزارنفردر جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه ای

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد بیش از 6 هزار دانش آموز دختر و پسردر جشنواره های نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه ای استان شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت6 هزارنفردر جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات مدرسه ای

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز با بیان این خبر اظهار کرد: 4 هزار و 466 اثر در جشنواره نوجوان سالم امسال شرکت کردند که از این تعداد، 413 اثر به استان راه یافته و 100 اثر به عنوان آثار برگزیده استانی انتخاب شدند.

او، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج شیوه‌های زندگی سالم، تأکید بر باورهای اعتقادی و پیشگیری از رفتارهای پرخطر دانست و با اشاره به اجرای طرح ملی«نماد»تصریح کرد: طرح نماد، در تمامی مدارس شهرستان درمیان و13 مدرسه در بیرجند و همچنین در سایر شهرستان ها هر کدام 6 مدرسه به تفکیک جنسیت و دوره تحصیلی، برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری 20 ساعت کارگاه آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان خبر داد و عنوان کرد: غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، تهیه پرونده الکترونیکی برای آنان، اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در20 درصد مدارس استان با هدف توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و کارکنان و پیشگیری اولیه از آسیب های اجتماعی از دیگر برنامه های اجرا شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره نوجوان سالم وهفتمین جشنواره ابتکارات مدرسه ای در استان، تشریح کرد: در این جشنواره ها دانش‌آموزان دوره ابتدایی در 2 بخش نقاشی و انشانویسی؛ دانش‌آموزان دوره های متوسطه در 5 بخش‌ مقاله، عکس، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم و فرهنگیان و اولیای محترم دانش آموزان در ابتکارات مدرسه ای، اقدام پژوهی و مقاله نویسی شرکت کردند.

واقعی افزود: 17 اثردانش آموزی و 8 اثر از کارکنان به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار