امام جمعه بهاباد:

مهم ‌ترین عامل جریان ساز ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تریبون نماز جمعه است

بهاباد(پانا) - امام جمعه بهاباد گفت: تریبون نماز جمعه، رسانه‌ای مردمی و در تراز انقلاب اسلامی است که با تحلیل عقلانی مسائل روز با رویکرد امید آفرینی، نوید بخشی، معرفت افزایی و بصیرت محوری همراه است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
مهم ‌ترین عامل جریان ساز ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تریبون نماز جمعه است

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام آیت الله طالقانی اولین امام جمعه کشوربراهمیت شرکت مردم در نماز جمعه تاکید کرد و اظهارداشت : از زمان صدر اسلام تاکنون نماز جمعه مکانی برای همدلی و ایجاد وحدت بین قلوب مسلمانان و مامنی امن برای مردم و رفع مشکلات و مسایل آن ها بوده است.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه میلیون ها مردم خداجوی است که باعث شده اند این نماز به ستون فقرات انقلاب اسلامی تشبیه شود افزود : نماز جمعه در موقعیت خود یک فرهنگ و جایگاه خاص معنوی دارد که خداوند متعال به بندگان می فرماید؛ پس از اقامه نماز به کسب رزق و روزی بروید که وسعت و برکت را بدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد : نماز جمعه خیمه و پایگاه معنوی انقلاب و اسلام است و از صدر اسلام تا کنون دشمنان تلاش زیادی برای جدایی مردم از این خواستگاه معنوی و سنگر مقاومت داشته اند که به فضل الهی موفق نبوده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه نمازجمعه درطول 40 سال انقلاب اسلامی مورد هجمه ها وتوطئه های دشمنان داخلی وخارجی قرارگرفته است اظهارداشت : از ظرفیت های نماز جمعه می توان برای ترویج اسلام و انقلاب استفاده کرد چراکه دشمنان امروز تلاش می کنند با استفاده از تبلیغات علیه پایگاه های دینی نظیر مساجد و نماز جمعه به نظام آسیب وارد کنند که اینبار هم نتوانستند و تلاششان بی نتیجه خواهد ماند .

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بدون تعطیلی همچنان با شکوه برگزار می شود افزود : نماز جمعه محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه است .

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه دشمنان در گذشته ائمه جمعه را ترور می کردند، افزود: کسانی که علیه نماز جمعه تبلیغ می کنند، دشمنان واقعی نظام اسلامی هستند.

خطیب نماز جمعه بهاباد با انتقاد از برگزاری مراسم عروسی در شب شهادت ائمه اطهار گفت:درشهرستان افرادی غیربومی ساکن شدند وبحثی درمورد سکونتشان نیست ولی این افراد مکتب غیر اهل بیت دارند ودومرتبه در شهادت ائمه علی الا ظاهر مجلس عروسی برگزارکردند مامتهم نمی کنیم کسی را بخاطر ضدیت این کاررا کرده باشد

وی افزود : ولی این تذکررا بنده ازتریبون نمازجمعه اعلام میکنم وقطعا به گوششان هم خواهد رسید اگر مراسم شادی دارید حتما با سازمان تبلیغات هماهنگ کنید که اگر برای دفعه بعد تکرارشد که در شب شهادت اهل بیت چنین حرکاتی انجام بگیرد به جد برخورد می کنیم وتعارف هم نداریم واز نیروی انتظامی هم خواهش میکنم به افرادآنها تذکردهند تا سلسله مراتب را طی کنند که چنین موردی دیگر تکرارنشود ومن کاری به مسائل دیگرآنها ندارم ولی این مسائل قابل تحمل نیست وحرمت شکنی هم قابل تحمل نیست.

امام جمعه بهاباد با اشاره به گسترش شیوع کرونا گفت : الحمدالله در شهرستان بهاباد مشکل خاصی نیست وموردی هم که بخواهد وضعیت شهرستان را تغییر دهد وجود ندارد ولی از همه افراد می خواهم چه در مساجد وچه در فضای عمومی ماسک بزنند تا باعث نشویم علاوه بر مریضی شغل وکسب و کارمان تعطیل شود و به دیگران هم ضرربرسانیم

ابراهیمی بشکانی به دهه اول ذی الحجه الحرام به عنوان دهه معلومات اشاره ای کرد و افزود: ببیداری سحر ومناجات در این ایام تاثیر به سزایی روی روح و جسم انسان دارد و استفاده از فرصت ایام دهه اول ماه ذی الحجه می تواند دنیا و آخرت انسان را آباد کند.

درآئین با شکوه نمازجمعه به مناسبت گرامی داشت سالروزاقامه اولین نماز جمعه درکشور از تعدادی از فعالین ستاد نماز جمعه شهرستان بهاباد با اهدای لوح تقدیر وهدایائی از سوی امام جمعه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار