۵۰ گروه متخلف گردشگری گیلان تحویل مراجع قضایی شدند 

رشت ( پانا) - – معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و  صنایع دستی گیلان اعلام کرد: ۵۰ گروه متخلف گردشگری در استان تحویل مراجع قضایی و پنج دفتر خدمات مسافرتی نیز پلمب شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ گروه متخلف گردشگری گیلان تحویل مراجع قضایی شدند 

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آذرپور با بیان اینکه رصد فضای مجازی موجب شناسایی گروه ها و دفاتر خدمات مسافرتی متخلف شده است، گفت: از خرداد ماه امسال که برخی محدودیت های سفر برداشته شده است تاکنون با این تعداد گروه های متخلف برخورد و تحویل مراجع قضایی شده اند.
وی با بیان اینکه این گروه ها بدلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم مبادرت به اجرای برنامه های گردشگری کرده بودند، توصیه کرد: علاقمندان به گردشگری برای بهره مندی از خدمات مناسب و سفری آسوده و امن تنها از تورها و دفاتر خدمات گردشگری مجاز استفاده کنند.
آذر پور افزود: این روزها تنها کرونا نیست که جان می گیرد؛ از خطر جاده ها که بگذریم تورهای غیر مجاز با جولان در فضای مجازی، گردشگری هولناک می آفرینند؛ لذا برای چندمین بار در روزهای اخیر از گردشگران خواسته و می خواهیم با انتخاب گردشگری هولناک جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی بیان کرد: هفته‌های گذشته و پس از آغاز سفرهای بین شهری و استانی شاهد چند مورد حادثه ناگوار منجر به فوت در استان گیلان بوده‌ایم که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد با اینکه این اداره کل طی اطلاعیه‌های متعدد خواستار استفاده نکردن از خدمات تورهای گردشگری غیر مجاز شده بود اما همچنان گردشگران به دلایل مختلف از خدمات این گروه ها استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: در هفته های اخیر و همزمان با گشایش هتل ها و بازگشایی گردشگری در استان اطلاعیه‌های این اداره‌کل در خصوص گروه‌های غیر مجاز گردشگری شدت گرفت اما متاسفانه هنوز شاهد بروز اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیر مجاز را نخورند.
آذرپور ادامه داد: تقاضا داریم گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
وی با اشاره به عملکرد افراد غیر مجاز در حوزه گردشگری افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و با عناوین جذاب بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند .لذا ضروری‌ است گردشگران پیش از هر گونه دریافت خدمات از دارا بودن مجوزهای لازم توسط این گروه‌ها اطمینان حاصل نمایند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر ۸۱ دفتر خدمات مسافرتی با بهره مندی از حدود ۵۰۰ راهنمای گردشگری در استان فعال است، که علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، با آگاهی نسبت به مقصد انتخاب شده، شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار