مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

شرکت ۲۷۵ منتخب شوراهای دانش آموزی خوزستان در انتخابات الکترونیکی مجلس شورای دانش آموزی

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲۷۵ نفر از منتخبان شوراهای دانش آموزی سراسر استان 16 مردادماه به صورت الکترونیکی در دهمین انتخابات مجلس شورای دانش آموزی کشور شرکت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۲۷۵ منتخب شوراهای دانش آموزی خوزستان در انتخابات الکترونیکی مجلس شورای دانش آموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، کورش مودت بیان کرد: امسال با توجه به شرایط موجود و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، انتخابات مجلس شورای دانش آموزی کشور برای اولین بار به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او در ادامه با اشاره شیوه نامه برگزاری انتخابات مجلس دانش آموزی؛ خاطرنشان کرد: روز شنبه ۴ مردادماه دانش‌آموزان برای ورود به سامانه رای‌گیری و تهیه امور تبلیغاتی توجیه ‌می‌شوند و تا ۸ مردادماه اطلاعات ارسالی اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی بررسی می‌شود و نامزدهای انتخاباتی از ۴ تا ۸ مردادماه می‌توانند تبلیغات خود را که شامل فیلم، عکس و رزومه خود است را در سامانه بارگذاری کنند.

مودت اضافه کرد: ۲۷۵ دانش‌آموز عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق در این انتخابات شرکت می‌کنند و ۱۸ نفر را به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب می‌کنند که ۸ نفر آنان به عنوان نمایندگان استان خوزستان وارد مجلس دانش‌آموزی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها در سامانه انتخابات در تاریخ پنج شنبه ۹ مرداد توسط ستاد انتخابات انجام خواهد گرفت. همچنین پس از پایان فرآیند بررسی و تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، این افراد می توانند از روز جمعه ۱۰ مردادماه به مدت ۳ روز تبلیغات خود را آغاز کنند و در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۲ مردادماه مهلت تبلیغات تمام است. در نهایت انتخابات از ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه 16 مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت ۱۲ همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شده و رای خود را اعلام کنند.

او در پایان یادآور شد: انتخابات مجلس دانش آموزی فرصتی نوین و ارزشمند برای دانش آموزان خوزستانی جهت تمرین دموکراسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار