طرح ملی آموزش سواد زندگی به صورت مجازی در حال برگزاری است

زنجان (پانا) - طرح ملی آموزش سواد زندگی با موافقت‌نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اهداف کیفی ارتقای آگاهی و مهارت نوجوان و جوانان در زمینه اهمیت ازدواج به هنگام و پایدار بر مبنای سبک زندگی اسلامی- ایرانی و بهبود توانایی‌های روانی- اجتماعی و مهارتی دانش آموزان دختر در حوزه شایستگی‌های مورد نیاز برای ورود به زندگی مشترک ویژه 150 نفر از دختران دانش آموزان پایه یازدهم و 150 نفر از والدین همان دانش آموزان استان زنجان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۱۰۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی آموزش سواد زندگی به صورت مجازی در حال برگزاری است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، زهرا سلیمانی کارشناس مسئول امور زنان با تبریک گرامی‌داشت سالگرد پیوند آسمانی حضرت امیر المؤمنین علی(ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملی ازدواج، بیان کرد: ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی انسان است اما این تصمیم باید زمانی گرفته شود که اطلاعات، دانسته ها و تجربه های لازم در این زمینه کسب شود. آموزش و مشاوره مستمر و مسؤولانه نوجوانان و جوانان در زمینه ازدواج از تاکیدات ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ضمن اینکه باید توانمندسازی دانش آموزان در کسب مهارتهای لازم برای طرح ریزی مسیر زندگی مشترک و هم چنین آموزش والدین و مربیان تسهیل‌گر در این زمینه با توجه به تغییرات زمانی و مکانی مورد توجه قرار داده شود. از آنجایی که تمام کودکان و نوجوانان در دوره مهمی از رشد خود در مدارس حضور دارند مدارس یکی از بهترین و مناسب ترین مکان ها برای اجرای برنامه های آموزش مهارتهای زندگی به شمار می‌رود.

سلیمانی گفت: تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی‌ها و مهارتهای خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه اسلامی از راهکارهای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است. در همین راستا طرح ملی آموزش سواد زندگی با موافقت‌نامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اهداف کیفی ارتقای آگاهی و مهارت نوجوان و جوانان در زمینه اهمیت ازدواج به هنگام و پایدار بر مبنای سبک زندگی اسلامی- ایرانی و بهبود توانایی‌های روانی- اجتماعی و مهارتی دانش آموزان دختر در حوزه شایستگی‌های مورد نیاز برای ورود به زندگی مشترک ویژه 150 نفر از دختران دانش آموزان پایه یازدهم و 150 نفر از والدین همان دانش آموزان استان زنجان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

شایان ذکر است در اجرای این طرح، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، مخاطبین از مشاوره‌های رایگان مراکز مشاوره آنیسا، راه روشن، آوای فکر، مهر زنجان و مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده همتای زندگی شهرستان ابهر استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار