مشارکت 33درصدی مردم در انتخابات پارلمانی سوریه

تهران (پانا) - کمیته عالی انتخابات سوریه نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 33درصدی مردم در انتخابات پارلمانی سوریه

به گزارش شبکه خبری العالم از ایرنا، قاضی سامر زمریق در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کمیته های فرعی قضایی در استان‌ها کار شمارش آرا را به پایان رسانده و نتیجه را در اختیار این کمیته قرار داده‌اند. وی میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی سوریه را که روز یکشنبه برگزار شد، ۳۳.۱۷ درصد اعلام کرد.

به گفته وزیر دادگستری سوریه، یکی از علل کاهش مشارکت مردم سوریه در این انتخابات، شیوع ویروس کرونا بوده است. در این دوره از انتخابات ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای حضور در مجلس ۲۵۰ نفری سوریه با یکدیگر رقابت کردند. سومین دوره انتخابات پارلمانی در سوریه بعد از اصلاح قانون اساسی این کشور از صبح روز یکشنبه در ۱۴ استان و در ۷ هزار و ۴۰۰ مرکز اخذ رای برای انتخاب ۲۵۰ نماینده مجلس سوریه آغاز شده بود.

بر اساس قوانین انتخاباتی سوریه هر یک از اتباع این کشور که ۱۸ سال سن داشته باشد حق دارد نامزد این انتخابات باشد و طبق قانون شماره ۸ سال ۲۰۱۶، نیروهای ارتش عربی سوریه و پلیس نیز حق دارند خود را در این انتخابات نامزد کنند.

انتخابات در سوریه دارای روند خاصی است و برای برگزاری انتخابات مردم ۱۴ استان این کشور باید پیش از برگزاری آن با مراجعه به دفاتر مختارهای محله‌های خود برای حضور در انتخابات ثبت نام کنند و در روز برگزاری نیز باید در همان حوزه‌ای که قبلا ثبت نام کرده‌اند، حضور یافته و رای خود را به صندوق بیندازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار