معاون سوادآموزی اداره كل آموزش وپرورش استان خوزستان:

آماده‌سازی هفت‌هزار و 300 مدرسه برای دوره‌های سوادآموزی در خوزستان

خبرگزاری پانا: معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: هفت هزار و 300 مدرسه در سراسر استان آماده پذیرش جامعه هدف دوره‌های سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال است.

کد مطلب: ۱۱۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش وپرورش استان خوزستان موسی شیخی گفت: كلاس‌ها و دوره‌های سوادآموزی در 2 نیمه هر سال به‌ترتیب از یكم فروردین‌ماه تا 15 آبان‌ماه و اواخر آبان‌ماه تا 15 بهمن‌ماه، با مراجعه متقاضیان به مدارس و ادارات سوادآموزی و اهدای رایگان خدمات آموزشی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این‌كه در سال گذشته 61 هزار و 200 نفر از افراد بی‌سواد و كم‌سواد تحت پوشش مراكز نهضت سوادآموزی استان قرار گرفت، خاطرنشان كرد: از این تعداد 22 هزار و 540 نفر از طریق طرح برون‌سپاری در دوره‌های سوادآموزی آموزش داده شدند.
معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌كه تا سال 94 به دنبال پوشش كامل تحصیلی افراد بی‌سواد یا بزرگسالان بازمانده از تحصیل هستیم، افزود: از سال گذشته به‌منظور كارآمدی آموزش، تمام كتب درسی دوره‌های سوادآموزی تغییر، متناسب‌سازی و كاربردی شده‌است و امسال با توجه به در پیش‌گرفتن سازوكارها و رویكردهای جدید در امر آموزش سوادآموزان، افراد سوادآموز علاوه بر یادگیری خواندن و نوشتن و حساب كردن، مهارت‌های زندگی را نیز فرامی‌گیرند.
شیخی با یادآوری واگذاری بعضی از كارهای حوزه سوادآموزی به دستگاه‌های غیردولتی در قالب طرح برون‌سپاری جهت شتاب‌بخشی‌‌‌‌ به ریشه‌كنی بی‌سوادی، ادامه‌داد: حداقل یك كلاس در هر مدرسه استان، باید به‌منظور آموزش سوادآموزان تخصیص یابد كه امسال با توجه به آماده‌سازی هفت هزار و 300 مدرسه، ظرفیت آموزش‌وپرورش برای برگزاری دوره‌های سوادآموزی حدود 50 هزار نفر است.
وی تصریح كرد: به آموزش‌دهندگان در طرح برون‌سپاری آموزش سوادآموزان، به ازای قبولی هر نفر در دوره‌های سوادآموزی در پایه سوم ابتدایی 400 هزار تومان و در دوره انتقال كه پایه ششم ابتدایی را شامل می‌شود، 600 هزار تومان پرداخت می‌شود؛ همچنین به ازای قبولی در دوره تحكیم برای هر سوادآموز 45 هزار تومان به آموزشیاران پرداخت می شود و پرداخت سرانه منوط به قبولی فراگیران است.
معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان كرد: با وجود این‌كه در تمام شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌وپرورش اداره‌ یا واحدی به‌نام سوادآموزی تحت نظر مدیریت آموزش‌وپرروش، امور مربوط به سوادآموزی را انجام می‌دهد، جهت شتاب‌بخشی به ریشه‌ كنی بی‌سوادی علاوه بر آموزش‌وپرورش همكاری دیگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی لازم است.
شیخی اظهارداشت: انتظار می‌رود همه‌ی معلمان آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های غیردولتی و شركت‌های خرید خدمات آموزشی، با مراجعه به ادارات سوادآموزی تحقق اهداف سوادآموزی را فراهم و شیرینی نعمت سواد را به نیازمندان بچشانند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار