(آجر به آجر ) به همت اهالی شهید پرور روستای چرکینلوی میانه؛

مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهدای روستای چرکینلوی برگزار شد

میانه (پانا)- فرماندار ویژه میانه در آیین کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه در روستای چرکینلو گفت بها دادن به فضاسازی آموزشی از شاخصه های آموزش و پرورش بویژه در میانه است.

کد مطلب: ۱۰۹۹۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهدای روستای چرکینلوی برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با قدردانی از مشارکت روستاییان و در راس آنها خیرین بویژه مشارکت اهالی و خیرین روستای چرکینلو در امور مختلف، مردم این روستا را فعال و پویا و این روستا را قطب کشاورزی، دامداری و امور خیر خواند و افزود: بها دادن به فضاسازی آموزشی یکی از امور شاخص آموزش و پرورش بویژه در منطقه میانه است.

محمدرضا مشایخی در آیین کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه در روستای چرکینلو از توابع بخش مرکزی با مشارکت اهالی و اداره کل نوسازی مدارس استان با اعتبار 20 میلیارد ریال در یکهزار و 500 متر مربع مساحت ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند متعال برای وجود خیرین و فرهنگیان توانمند و دلسوز در نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایتها و پشتیبانی مردم همیشه در صحنه نظام، سرمایه گذاری برای فضاها ووتجهیزات آموزشی را سرمایه گذاری برای آینده مملکت به جهت پرورش آینده سازان در این مدارس عنوان نمود.

کسایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از پیشقدم شدم مردم در کار خیر مدرسه سازی و مساعدت و پیگیری فرماندار ویژه میانه در زمینه پیشبرد روند ساخت مدارس در منطقه میانه گفت ساخت مدرسه به عنوان ایجاد یک فضای تعلیم و تربیت و مرکز انسان ساز، یکی از کارهای ماندگار خیرین مدرسه ساز است و توسعه این کار خیر نیز مستلزم هماهنگی و همکاری همگانی است.

ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه ضمن قدردانی از مشارکت خودجوش اهالی روستای چرکینلو در زمینه مدرسه سازی با اشاره به رسالت طرح آجر به آجر در مشارکت همگانی در زمینه مدرسه سازی گفت این طرح ابتکاری وزیر آموزش و پرورش برای اولین بار در کشور توسط مردم شهید پرور روستای چرکینلو اجرا شد و مردم امروز بیش از پیش به توسعه فضاهای آموزشی در تحقق عدالت آموزشی و نقش تعلیم و تربیت در جامعه اهمیت قائل هستند.

وی با اشاره به اجرای 13 پروژه مدرسه سازی در منطقه گفت آموزش و پرورش امروز نیازمند مشارکت همه جانبه در زمینه فراهم کردن فضاهای آموزشی استاندارد برای دانش آموزان است و در طرح آجر به آجر حتی با هزینه یک آجر هر شهروندی به عنوان خیر مدرسه ساز شناخته شده و نقش تاثیرگذاری در روند آموزش و پرورش خواهد داشت.

معاون مدیرکل ابراز امبدواری کرد با توسعه بستر اینترنت در روستاهای فاقد امکانات فناوری شاهد شروع سالتحصیلی در بستر شبکه شاد باشیم و از طرق مختلف آموزش را برای تمامی دانش آموزان تداوم خواهیم بخشید و به همت معلمان تلاشگر نخواهیم گذاشت هیچ دانش آموزی دچار عقب اقتادگی تحصیلی شود.

لازم به ذکر است پروژه مدرسه خیرساز 6 کلاسه روستای چرکینلو میانه با مشارکت اهالی و جمع آوری کمک های خرد آنها به نام شهدای این روستا به عنوان اولین پروژه در راستای اجرای طرح آجر به آجر با هزینه ای بالغ بر بیست میلیارد ریال و مشارکت پنج میلیارد ریالی اهالی با زیربنای 392 مترمربع با مشارکت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در طول یکسال ساخته و به بهره بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار