کروناعامل افزایش کودکان بازمانده ازتحصیل

مشارکت،زمینه ساز جذب کودکان بازمانده از تحصیل

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی اعلام کرد مشارکت عمومی تمامی دستگاه های اجرایی استان در امر تعلیم و تربیت لازمه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۹۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت،زمینه ساز جذب کودکان بازمانده از تحصیل

محمد علی واقعی صبح امروز در خصوص شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل؛ 6 تا 11 سال در دوره ابتدایی، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر، توسعه پوشش تحصیلی،کاهش فاصله آموزشی بین مناطق شهری و روستایی، جنسیت‌هاو اقوام در راستای توسعه عدالت اجتماعی است.
او، نابرابری فرصت‌های یادگیری و آموزش را منشا دانست و افزود: ایجاد شرایط مطلوب تحصیل برای همه دانش آموزان استان خراسان جنوبی زمینه ساز ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی است که در سال های اخیر گام های بلندی در این زمینه برداشته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تلاش معاونت ابتدایی این اداره کل در خصوص جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل؛ تصریح کرد: اقدامات پژوهشی آموزش‌وپرورش نشان می‌دهد که بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل در اثر عواملی مانند؛ فقر اقتصادی خانواده‌ها، عدم دسترسی به مدرسه،باورهای غلط در خرده فرهنگ ها و کودکان با نیازهای ویژه هستند که می بایست تحت حمایت قرار گیرند.
او، عدم ثبت فوت کودک به دلایل مختلف ازجمله عدم حذف یارانه و عدم اطلاع به ثبت ‌احوال را دلیلی دیگر بر بالا رفتن نرخ کودکان به‌عنوان بازمانده از تحصیل ذکر و عنوان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه‌ای بر بستر فناوری اطلاعات در آینده نزدیک بتوانیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط آنلاین برقرار کرده و اطلاعات ساماندهی شده توسط سازمان ثبت‌احوال کشور را در کمترین زمان دریافت کنیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که کرونا پدیده ترک تحصیل را تشدید کرده و عامل افزایش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل خواهد شد، ابراز کرد: مدارس و ادارات آموزش‌وپرورش استان موظفند به کسانی که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند یا اینترنت نیستند از طریق روش‌های دیگری آموزش دهند.
واقعی بر کسب اطمینان بر دریافت خدمات آموزشی دانش آموزان در جای جای استان و عدم توقف آموزش تأکید کرد و یاد آور شد: هزینه اینترنت فعالیت‌های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و امسال هم با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده توسط وزارت آموزش و پرورش امیدواریم این مهم در سال تحصیلی جدید نیز تحقق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار