آیا خوانندگانی که در مقابل دوربین قرار گرفتند می توانند خود را بازیگر بدانند

تهران (پانا) - حضور خوانندگان در فیلم های سینمایی از قبل از انقلاب تا کنون در سینمای ایران رایج بوده است و پرسش بر این است آیا قرار است خواننده به یک فیلم سینمایی یا سریال هویت بدهد یا یک فیلم می خواهد شهرت بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد که بسیاری از آنها نمی توانند در مقابل وسوسه لنز دوربین نه بگویند و برخی مواقع باعث ضربه خوردن به سالها فعالیتشان در زمینه کاری خود و حتی یک فیلم می شوند .

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا خوانندگانی که در مقابل دوربین قرار گرفتند می توانند خود را بازیگر بدانند

تاکنون بسیاری از هنرمندان موسیقی را دیده ایم که در فیلم های سینمایی و سریال به ایفای نقش می پردازند هنرمندانی چون شادمهر عقیلی، فرزاد فرزین، حمید عسکری، مهدی مقدم، رضا یزدانی، بنیامین بهادری، رضا صادقی و امید حاجیلی و .... هر کدام در قاموس یک بازیگر قرار گرفتند.

در این بین رضا یزدانی سابقه حضور در تئاتر را داشته است او که درس بازیگری را خوانده است، رکورد دار حضور در آثار سینمایی بین خوانندگان است وی ابتدا به عنوان خواننده در فیلم های دهه 80 مسعود کیمیایی روی پرده سینما ظاهر شد اودر «طهران تهران» و «بوی گندم»حضور پر رنگی تری را برای او در قاب تصویر رقم زد.

این خواننده با بازی در فیلم«تیک آف(با نام سابق «آه ای عبدالحلیم»)» و در ادامه سریال«از یادها رفته» نقطه عطفی را در کارنامه بازیگری اش به جا گذاشت.

رضا یزدانی بارها اعلام کرده است که بازیگری را به صورت جدی پیگیری می کند وخود را یک بازیگر و خواننده می داند.

شادمهر عقیلی یکی دیگر از خوانندگانی بود که در آثار سینمایی پس از انقلاب به ایفای نقش پرداخت، سوپراستار موسیقی پاپ ایران،در نیمه دوم دهه ۷۰ و قبل از ترک وطن ، در دو فیلم «پر پرواز» و «شب برهنه» حضور پیدا کرد. هر دو فیلم‌ با نگاه مستقیم به گیشه ساخته شد و موفقیت قابل اعتنایی در کارنامه هنری عقیلی نداشتند، این در حالی است که او سال هاجایگاه خود را در موسیقی تثبیت نموده بود و این حضور شاید برای تبلیغ فیلم و فروش بیشتر آن اثر بود.

فرزاد فرزین دیگر خواننده ای است که ردپای آن را می توان در سینا و سریالهای نمایش خانگی دید، او نخستین بار در سال1385در فیلم«پسران آجری» در نقش یک خواننده حاضر شد. پس از آن او در تله‌فیلمی به نام «دنیای محبوب» حضور پیدا کرد.

«کنسرت روی آب» و«سگ های پوشالی» از دیگری عناوین سینمایی فرزین هستند.حضور او در سینما موفقیت قابل اعتنایی را برای او به همراه نداشت.

حضور فرزاد فرزین در سریالهای نمایش خانگی «عاشقانه» و «مانکن» در یک تیپ لوتی مسلک و کمدی مورد توجه بسیاری از طرفدارانش قرار گرفت و باعث شد مخاطبان موسیقی و سینما او را یک خواننده بازیگر بدانند.

حمید عسکری نیز یکی دیگر از خواننندگانی است که تجربه حضور درسینما را در کارنامه کاری خود یدک می کشد او در ۲ فیلم «عشق، شانس، تصادف» و «دو دوست» به ایفای نقش پرداخته است، این دو فیلم هیچ گاه نتوانستند نظر منتقدان سینما را به سوی خد جلب کنند اما موفقیت نسبی در قامت فیلم های تجاری داشتند اما برگ‌ برنده‌ای او در بازیگری رو‌ نشد تا‌ تمام تجارب سینمایی عسکری، منحصر به نیمه‌ نخست دهه ۹۰ باشد.

بنیامین بهادری نیز یکی دیگر از خوانندگان است که تجربه حضر در آثار سینمایی را یدک می کشد از ان خواننده تا کنون «سلام بمبئی» به نمایش در آمده است.فیلمی که علیرغم فروش بالا، ثابت کرد که او نه در فروش فیلم اثر داشته و نه از استعداد حداقلی همکارانش برای حضور مقابل دوربین بهره‌مند است.هرچند که بهادری از حضور در پروژه های جدید در آینده نزدیک خبر داده است.

شاید بتوان فیلم «بی‌خداحافظی» را در کنار فیلم سینمایی «ربوده» شده که با بازی روزبه بمانی و نیکی کریمی زوجی هنرمندان که بنا به مشکلات این خواننده که سالها نتوانسته مجوز خوانندگی اش را بگیرد و ته مایه زندگی یک خواننده را روایت می کند را تنها فیلم هایی دانست که درباره خوانندگان قلمداد کرد.

«بی خداحافظی»تنها فیلمی است که درباره یک خواننده ساخته شده است و همچنین تنها حضور سینمایی رضا صادقی است؛نقشی که بنا بود بخشی از زندگی او را روایت کند اما در نهایت حتی نتوانست رضایت کامل شخص صادقی را جلب کند.او در گفت و گویی خود را متعلق به دنیای موسیقی می داند و عنوان کرد که بازیگری چیزی به او اضافه نمی کند بلکه چیزی از او کم می کند.

امید حاجیلی در سال۱۳۹۵ برای نخستین بار با سریال نمایش خانگی«پیکسل»به کارگردانی محمود معظمی و محمدحسین لطیفی مدیوم تصویر را تجربه کرد؛حاجیلی در این سریال به عنوان یکی از کاراکتر های اصلی حضور داشته؛سریالی که بعد از گذشت نزدیک به ۴سال هنوز منتشر نشده است.

محمدرضا عیوضی، امیر تاجیک، مازیار فلاحی، گامنو، زانیار خسروی، حمید خندان ، گروه سون، کاوه آفاق، امید نعمتی و عماد طالب‌زاده از دیگر خوانندگانی هستند که تاکنون در برخی آثار سینمایی،تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی حضور یافته‌اند.

در پایان به بهنام بانی می رسیم که خبر حضورش در فیلم «گشت ارشاد3» با حاشیه هایی همراه شد او که تجربه بازی کوتاهی در سریال پایتخت را دارد این برابر قرار است در مدیوم سینما به ایفای نقش بپردازد و باید منتظر ماند و دید آیا او می تواند مانند رضا یزدانی، فرزاد فرزین خود را یک بازیگر خواننده بداند و یا مانند رضا صادقی از این تجربه در آینده به نیکی یاد نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار