معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم:

فرآیند هدایت تحصیلی برای ۴۸۲ دانش آموز پایه نهم انجام گرفت

دیلم(پانا)_ محمد اکبری گفت فرآیند هدایت تحصیلی برای ۴۸۲ دانش آموز پایه نهم انجام گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۹۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند هدایت تحصیلی برای ۴۸۲ دانش آموز پایه نهم انجام گرفت

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیلم، محمد اکبری معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن بیان اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان و نقش مهم مشاوران در این فرآیند اظهار کرد: دو فاکتور مهم در انتخاب رشته دانش آموزان علاقه و توانمندی است که دانش آموزان عزیز باید با درایت و مشورت با مشاوران مدارس مسیر درست آینده خود را مشخص کنند.

اکبری با بیان اهمیت نقش والدین در انتخاب رشته فرزندانشان نیز ادامه داد: اولیا باید در فرآیند انتخاب رشته دانش آموز تاثیر مثبت داشته باشند و از اجبار دانش آموزان به انتخاب یک رشته خاص پرهیز کنند.

او گفت: چنانچه انتخاب رشته صرفا از روی احساسات و هیجانات متأثر از دوستان یا خانواده ها باشد ممکن است به آینده دانش آموز لطمه جبران ناپذیری وارد کرده و منجر به عدم موفقیت در رشته انتخابی و مشکلات روحی شدید شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم افزود: امسال فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان، برای ۴۸۲ دانش آموز پایه نهم انجام شده است که از این تعداد، ۲۵۰ دانش آموز دختر و ۲۳۲ پسر هستند.

وی همچنین ابراز کرد: مشاوران مدارس به طور مداوم و غیر حضوری هم در فضای مجازی و هم به صورت تلفنی با دانش آموزان و خانواده های آن‌ها در ارتباط هستند تا نکات لازم در نمون برگ های هدایت تحصیلی را برای آن‌ها تشریح کنند.

اکبری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم توجه به سلامتی دانش آموزان و همکاران، خدمات مشاوره‌ای به صورت حضوری محدود و با نوبت بندی نیز در مدارس برقرار بوده و مشاوران تا ۳۱ مرداد ماه در مدارس آماده پاسخگویی به دانش آموزان هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: دانش آموزانی که در هدایت تحصیلی مجاز به انتخاب رشته هایی شده‌اند که در شهرستان وجود ندارد، با تصمیم کمیته هدایت تحصیلی شهرستان به نزدیک ترین رشته موجود هدایت خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان با یک انتخاب صحیح در ساختن آینده‌ای روشن برای شهر و کشور گام مهمی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار