تبریز در منطقه قرمز مصرف برق

تبریز(پانا) - انتشار نقشه برق کشور نشان داد که هم اکنون 9 استان و سه کلانشهر در منطقه قرمز قرار دارند.

کد مطلب: ۱۰۹۹۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تبریز در منطقه قرمز مصرف برق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی، پایگاه خبری توانیر اعلام کرد: انتشار نقشه مصرف برق امروز 29 تیر نشان می دهد آذربایجان شرقی و شهر تبریز در محدوده قرمز هستند.
این گزارش حاکی از آن است که هم اکنون استان های هرمزگان، بوشهر ،خوزستان، لرستان، کرمانشاه، مازندران، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و کلانشهرهای مشهد، اهواز و تبریز در منطقه قرمز قرار دارند.
هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها 10 درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.
این گزارش همچنین حاکیست که در حال حاضر استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و استان تهران و کلانشهر تهران در منطقه زرد قرار دارند.
برپایه این گزارش هموطنان ساکن در این مناطق نیز می توانند تنها با کاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.
همه هموطنان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور کند در کولرهای آبی می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تاثیربسزایی داشته باشند.
همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی ،اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار