نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه قیام ۱۵ خرداد در منطقه ۱۲ با مشارکت خیرین

تهران (پانا) - با مشارکت خیرین مدرسه ساز، مدرسه فرسوده قیام ۱۵ خرداد در منطقه ۱۲ نوسازی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه قیام ۱۵ خرداد در منطقه ۱۲ با مشارکت خیرین

به گزارش خبرگزاری پانا، جلسه ای با حضور حمید شاه منصوری، مدیر منطقه و مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و امیر قدیمی نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در دفتر مدیر منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
شاه منصوری از حضور خیرین مدرسه ساز که با این اوضاع و شرایط بحرانی کرونایی در این مراسم حضور پیدا کردند تشکر و قدر دانی کرد. وی اظهار کرد: املاک وقفی زیادی در منطقه وجود دارد. بافت فرسوده در منطقه زیاد است که شامل مدارس نیز می شود. مقاوم سازی مدارس تا حدودی توسط خیرین مدرسه ساز انجام شده است. با این وجود هنوز مدارسی در حوزه هرندی، دروازه غار و شوش قرار دارند که به علت آسیب های اجتماعی به این کمک ها نیاز دارند. وی افزود: با پیگیری های خانم نصرتی، مسئول دفتر نمایندگی خیرین مدرسه ساز و با کمک و یاری خیرین مدرسه ساز می توانیم بخشی از نیازهای این مدارس را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جنگ نفت و گاز نیست. فکر و اندیشه و ایده ها هستند که سرمایه های کشور هستند. آموزش دانش آموزان که آینده کشور هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی گفت: خیرین خوبی در این منطقه در نوسازی مدارس کمک کردند. من به عنوان نماینده منطقه قدردان و سپاسگزار زحمات این عزیزان هستم. شاه منصوری اضافه کرد: نیت خیر شما خیرین و دعای خیر دانش آموزان قطعا ماندگار خواهد شد. واین نیت خیر ارزش زیادی دارد.
در ادامه نیز محمد رضا قربانی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران از حضور دکتر قدیمی نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران پارچه تشکر و قدر دانی کرد. وی افزود: منطقه ۱۲ از جمله مناطق شهر تهران است که به لحاظ فضاهای آموزشی نیازهای زیادی دارد.

وی با اشاره به محرومیت منطقه ۱۲ افزود: این منطقه دارای مدارس قدیمی و بافت فرسوده است، که حتما باید بازسازی شود. ضمن این که منطقه ۱۲ میزبان مدارس قدیمی و دارای قدمت در حوزه آموزشی کشور است. از جمله میتوان به مدارس علوی، رفاه، جامعه تعلیمات اسلامی، مدرسه عالی شهید مطهری و غیره اشاره کرد. در واقع منطقه ۱۲ قدمت بالایی دارد. وی عنوان کرد: در منطقه ۲۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی وجود دارد. منطقه ۱۲، از جمله مناطقی است که باید به وضعیت آموزشی آن رسیدگی شود. ارتقا سطح فضاهای آموزشی در منطقه مستلزم جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز است. وی در خصوص وضعیت خصوصی کلی شهر تهران گفت: متاسفانه وضعیت فرسودگی شهر تهران، پشت نام این شهر بزرگ پنهان مانده است. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵/۲ متر مکعب است، در حال که این سرانه در شهر تهران ۳/۶متر، مکعب و در بعضی مناطق حدود ۲ متر مربع است. حدود ۵۰ درصد مدارس شهر تهران فرسوده ودارای قدمت بالایی است. وبه همین دلیل مشارکت خیرین در نوسازی ساختمان مدارس پایتخت یک ضرورت است. مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران در تعامل با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب یک برنامه ۲ ساله در نظر دارد با جذب حداکثری خیرین مدرسه ساز استفاده از سازمان ها و نهادهای مرتبط در این عرصه، شاخص فضاهای آموزشی را ارتقا دهد. از جمله این نهادها شهرداری تهران است. وی اضافه کرد: تعاملات بسیار خوبی را با شهرداری تهران آغاز کرده ایم. در سطح تهران کارگروههایی تشکیل شده است. در سطح مناطق نیز دیدار با شهرداران مناطق در دستور کار قرار دارد، و این نتیجه خوبی در پی دارد واین رویکرد تداوم خواهد داشت.

در ادامه امیر قدیمی نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران پارچه ضمن عرض سلام و تشکر از حضار محترم در جلسه عنوان کرد: دیدگاهها نسبت به آموزش و پرورش و مدارس نادیده گرفته شده است. کشور ما که دارای منابع نفت و گاز است را سرمایه می دانند، اما سرمایه های اصلی دانش آموزان هستند. همین نوجوانان هستند که باید به انها توجه شود، اینده کشور در دست دانش اموزان است.

وی تصریح کرد: اگر علم ما در این رابطه کافی باشد مشکلات در این مورد برطرف خواهد شد. وی اضافه کرد: نیروهای انسانی که هدر می روند باید سامان دهی شوند، واز چالش بیرون بیایند. مدرسه قیام ۱۵ خرداد، که قدمت ۶۰ الی ۷۰ ساله دارد با مرمت و بازسازی مقاوم شده است. ولی باید نوسازی شود. وی افزود: هر کاری پشتکار داشته باشیم انجام خواهد شد. معایب کار باید برطرف شود. انشالله با کمک منطقه و مجمع خیرین مدرسه ساز جامعه یک سازه نو تحویل داده خواهد شد. وی تصریح کرد: مشکلات مردم باید حل شود. مسائل آموزشی برطرف گردد. کار برای رضای خدا و مردم انجام شود. همین که بچه ها به جای بیکاری و مسائل مختلف، به تحصیل در مدرسه مشغول شوند ارزش والایی دارد. اگر وجدان کاری باشد مشکلات بهتر حل می شود. وی افزود: ما پای کار هستیم و هرچه از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد. و جلسه بعدی با جمع خیرین مدرسه ساز در محل مدرسه حتما برگزار خواهد شد.
در آخر جلسه مقرر شد، مدرسه ۱۲ کلاسه قیام که یک بافت فرسوده است، با مشارکت خیر محترم دکتر امیر قدیمی نژاد و دوستان نیکوکار وی در منطقه ۱۲ به صورت مشارکتی تخریب و بازسازی شود. مقدمات انجام این کار شامل: تهیه نقشه، ارزیابی و برآورد هزینه ها، امضا تفاهم نامه و سایر موارد در دستور کار قرار گرفت. که از سوی مدیریت منطقه هماهنگی با مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار