مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد:

تکمیل زنجیره های تولید در ماهنشان در دستور کاراست

زنجان (پانا) - مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: تکمیل زنجیره های تولید در بخش های آبزی پروری، تولید عسل، گردشگری و کشاورزی در شهرستان ماهنشان در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل زنجیره های تولید در ماهنشان در دستور کاراست
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، محمد رضا یوسفی و هیات همراه به اتفاق فرماندار ماهنشان و رئیس اداره تعاون کار این شهرستان، در یک سفر یک روزه از طرح های دریافت کننده تسهیلات اشتغال روستایی ماهنشان، بازدید کرد و هدف از این بازدید را توجه به تکمیل زنجیره های تولید در بخش های آبزی پروری، تولید عسل، گردشگری و کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: فعالیت 700 استخر تولید ماهی قزل آلا در ماهنشان این شهرستان را به قطب تولید قزل آلا تبدیل کرده است و از سیاستهای اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان توجه به تکمیل زنجیره تولید در بخش آبزی پروری شهرستان ماهنشان است که در دستور کار گرفته است و چون سنوات گذشته باپرداخت تسهیلات، بیش از پیش از فعالین این حوزه ها حمایت خواهیم کرد.

یوسفی ادامه داد: این فعالیت به طور مستقیم 200 فرصت شغلی با حداقل 4هزار فرصت شغلی غیرمستقیم برای اشتغال در شهرستان ماهنشان ایجاد کرده است.

محمدرضا یوسفی عنوان کرد: ماهنشان بزرگترین تولید کننده عسل استان است که با تولید سالانه بیش از 260 تن عسل به عنوان قطب تولید عسل محسوب می شود و حمایت های مالی برای تکمیل زنجیره های تولید این محصول از جمله صنایع تکمیلی، بسته بندی عسل و اتصال حلقه های تولید به بازار مصرف داخلی و خارجی در اولویت برنامه های اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان است.

این مقام مسئول اشاره ای نیز به بحث گردشگری شهرستان ماهنشان نمود و گفت: با وجود طبیعت بکر و جاذبه های گردشگری در نقاط مختلف استان بنا داریم در توسعه و ترویج صنعت گردشگری در ماهنشان برنامه ریزی لازم را انجام دهیم که درگام اول اولویت ایجاد خانه های بوم گردی در مناطق روستائی این شهرستان در دستور کاراست.

وی ادامه داد: قصد داریم با کمک ظرفیتهایی که در بخش تعاون وجود دارد با تشکیل شرکتهای تعاونی گردشگری در نقاط مختلف شهرستان ماهنشان صنعت گردشگری را توسعه دهیم و در جهت افزایش درآمد مردم این شهرستان و همچنین کاهش نرخ بیکاری، گام های موثری را در حوزه گردشگری برداریم.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان بابیان این که توجه به صنایع پائین دستی کشاورزی با وجود پتانسیل های بسیار خوب این حوزه و وجود باغات فراوان میوه از جمله سیب و زردآلو در شهرستان ماهنشان، برای تکمیل زنجیره های تولید در جهت پایداری مشاغل حوزه کشاورزی این شهرستان با توسعه صنایع تکمیلی و پائین دستی کشاورزی در دستور کار داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار