در گفت و گو با پانا:

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس: لازم است محتوای آموزشی با محوریت خودآموز تهیه شود

شیراز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با تأکید بر عدم نیاز به حضور اولیا در ثبت‌نام دانش آموزان میان‌پایه در مدرسه، گفت با توجه به‌احتمال بروز وضعیت قرمز و عدم تشکیل کلاس درس، لازم است محتوای آموزشی با محوریت کتب خودآموز تهیه شود تا دانش آموزان و معلمان با مشکلات کمتری در زمینه تداوم فرایند آموزش مواجه شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس: لازم است محتوای آموزشی با محوریت  خودآموز تهیه شود

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، فرهاد اسماعیلی امروز در حاشیه افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، گفت: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان سعی شده تا این اقدام با حداقل حضور در مدارس انجام شود و به همین منظور سامانه هوشمند مدرسه به آدرس https://madreseh.farsedu.ir/ برای ثبت‌نام طراحی‌شده که با ثبت اطلاعات دانش آموزان، مدرسه مناسب با محل زندگی آن‌ها معرفی و برای ثبت‌نام نوبت‌دهی می‌شود.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه، ثبت‌نام در مدارس نباید منوط به دریافت هر نوع وجهی از اولیا شود، گفت: در مورد مدارس دولتی تنها موضوع مشارکت به ‌صورت داوطلبانه و با تصویب انجمن اولیا و مربیان مدرسه وجود دارد و این مشارکت همچون موارد متعدد که توسط مردم انجام‌شده، می‌تواند به‌نظام تعلیم و تربیت کمک کند.

او اضافه کرد: اولیا در صورت داشتن هر نوع شکایت، علاوه بر مراجعه حضوری به بخش ارزیابی عملکرد ادارات آموزش‌وپرورش در سراسر استان فارس، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش به آدرس http://shekayat.medu.ir/ نسبت به طرح شکایت خود در هر زمینه‌ای اقدام کنند و ما مکلف به پی گیری و پاسخگویی هستیم.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام پایه‌های ورودی پس از ثبت نام در سامانه http://madrese.farsedu.ir/ طبق نوبت دهی ؛ به صورت حضوری انجام می‌شود گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا اگر وضعیت کرونا در استان فارس زرد شود کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد و اگر در وضعیت قرمز قرار داشته باشیم مدارس تعطیل می‌شود.

او با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند تدریس مجازی تغییری در محتواهای آموزشی دانش‌آموزان ایجاد نمی‌شود بلکه تغییرات در شکل ارائه آن است، گفت: شبکه شاد ابزار آموزشی است و در دوران پسا کرونا متناسب با نحوه تدریس معلم از آن استفاده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس در مورد دریافت وجه توسط مدارس گفت: شهریه به‌صورت رسمی تنها در مدارس غیردولتی وجود دارد که بر اساس نرخ تعیین‌شده انجام می‌شود و جدا از فعالیت‌های فوق‌برنامه در این مدارس است و آموزش ‌و پرورش نیز بر آن نظارت کامل دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برای بازگشایی و شروع فعالیت مدارس ، باید همه فرایندهای معمول در نظر گرفته شود و تنها بر اساس شرایط شیوع ویروس کرونا شیوه آن تغییر کند، گفت: زمان دقیق بازگشایی مدارس بسته به وضعیت کشور و استان فارس در شرایط کرونایی است و در این زمینه تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و باید زیرساخت‌های لازم برای شروع فعالیت مدارس در همه شرایط مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار