خیّر ارومیه‌ای ۴ مدرسه جدید می‌سازد

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی اعلام کرد یک خیّر نیک‌اندیش در ارومیه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با این اداره‌کل، چهار مدرسه جدید در مناطق روستایی و محروم می‌سازد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
خیّر ارومیه‌ای ۴ مدرسه جدید می‌سازد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، علی مناف زاده افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای طرح مشارکت همگانی "آجر به آجر" منعقد شد و طی آن ۲مدسه در بخش سیلوانا، یک مدرسه ۶ کلاسه در منطقه صومای برادوست و یک مدرسه هشت کلاسه در منطقه نازلو و در مدت زمان ۲ سال ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: در ابتدا قرار بود ۱۸ کلاس درس در این مناطق احداث شود که به علت فراهم بودن بستر و زمین مناسب به ۲۱ کلاس افزایش پیدا کرد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال در مجموع ۴۲۷ پروژه مدرسه سازی در استان با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس در حال احداث است.

مناف زاده ادامه داد: از کل مجموع پروژه های در حال احداث ۱۲۰ پروژه با ۴۸۰کلاس درس به صورت مشارکتی با خیران مدرسه ساز احداث می‌شود و پروژه های خیّری به طور میانگین از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: میران مشارکت خیّران در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ حدود ۷۸ میلیارد تومان بود و کل اعتبارات استانی حوزه مدرسه سازی ۱۵۰ میلیارد تومان و ملی نیز به همین میزان بوده که ۱۰۰ درصد اعتبارات ملی و بخشی از اعتبارات استانی نیز به همت و حمایت استاندار آذربایجان‌غربی تخصیص پیدا کرده ‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر در استان گفت: این طرح با هدف گسترش فرهنگ مشارکت مردمی و بسترسازی برای جلب کمک آحاد مردم در مدرسه‌سازی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

آذربایجان غربی دارای پنج هزار مدرسه است که برای رسیدن به میانگین کشوری و حد استاندارد به پنج هزار کلاس درس نیازمند است.

این استان دارای ۳۷ هزار فرهنگی با حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند، در حالیکه میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ متر مربع است این شاخص در استان ۴.۵ متر مربع است.

۲۴هزار و ۹۸۶ کلاس دایر در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این میزان ۲۱هزار و ۸۶۹ کلاس دولتی است و ۱۷ هزار و ۸۰۰ کلاس فیزیکی در استان وجود دارد، همچنین ۱۱۲ مدرسه شبانه‌روزی با ۱۵ هزار دانش آموز در استان فعال است و علاوه بر آن، ۲۸ مدرسه سمپاد، ۵۱ شاهد و ۱۵۳ مدرسه هیات امنایی نیز در این استان فعالیت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار