لالیگا؛ جام قهرمانی روی دست کهکشانی‌ها رفت

تهران (پانا) - رئال مادرید با عبور از سد ویارئال قهرمانی‌اش در لالیگا را مسجل کرد و برای سی و چهارمین بار قهرمان اسپانیا شد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
لالیگا؛ جام قهرمانی روی دست کهکشانی‌ها رفت

هفته سی و هفتم لالیگا با برگزاری 9 بازی همزمان در شهرهای مادرید، بارسلون، بیلبائو، سویا، ویه‌گو، ختافه، پالما، سن سباستین و والنسیا به پایان رسید.

در مهم‌ترین بازی امشب، شاگردان زین‌الدین زیدان در تیم رئال مادرید برای قطعی کردن قهرمانی و بالای سر بردن جام از تیم بالای جدولی ویارئال میزبانی کردند و با دبل کریم بنزما به پیروزی 2 بر یک رسیدند تا برای سی و چهارمین بار قهرمان لالیگا شوند.

اما بارسلونا دیگر مدعی قهرمانی این فصل هم که امیدوار به ناکامی رئال مادرید بود، در ورزشگاه دومش به مصاف اوساسونا رفت و در دیداری سخت و نفس‌گیر در عین ناباوری تن به شکست 2 بر یک داد.

در سایر بازی‌ها و در دیداری سرنوشت‌ساز، اتلتیک بیلبائو که در کورس کسب سهمیه لیگ اروپا قرار داشت مقابل تیم ته جدولی لگانس ایستاد اما با قبول شکست 2 بر یک از زمین خارج شد.

آلاوس برای قطعی کردن بقا در لالیگا راهی جنوب اسپانیا شد و در جدال با رئال بتیس به پیروزی 2 بر یک رسید.

سلتاویگو هم با انگیزه مشابه آلاوز و برای فرار از سقوط به دسته دوم از لوانته میزبانی کرد و با شکست 3 بر 2 زمین را ترک کرد.

ختافه که برای کسب سهمیه لیگ اروپا تلاش می‌کرد در دیداری خانگی به مصاف شاگردان دیگو سیمئونه در تیم اتلتیکو مادرید رفت و 2 بر صفر شکست خورد.

تیم ته جدولی مایورکا در دیداری سرنوشت‌ساز و البته با امید به شانس و اقبال در دیدار خانگی مقابل گرانادا 3 بر یک شکست خورد.

رئال سوسیه‌داد یکی دیگر از مدعیان جدی کسب سهمیه اروپا روبروی سویا ایستاد با تساوی بدون گل زمین را ترک کرد.

والنسیا هم در آخرین تلاش‌هایش برای کسب سهمیه لیگ اروپا به مصاف تیم سقوط کرده و ته جدولی اسپانیول رفت و به پیروزی یک بر صفر رسید.

بدین ترتیب و با نتایجی که امشب بدست آمد، رئال مادرید قهرمان این فصل شد و بارسلونا نایب قهرمان شد تا همراه با رئال مادرید، اتلتیکو مادرید و سویا به سهمیه حضور در لیگ قهرمانان برسد. ویارئال هم سهمیه حضور در لیگ اروپا را بدست آورد.

اما در انتهای جدول، ماریوکا هم مانند اسپانیول سقوطش قطعی شد و هفته بعد از بین سلتاویگو و لگانس یک تیم دیگر سقوط خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار