دیدار مسئول بسیج فرهنگیان با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان‌‌؛

معلمان قشر مهمی هستند که می بایست فرهنگ غنی کشور را بسازند

رشت ( پانا) - مسئول بسیج فرهنگیان با اشاره به اینکه دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و محوری داشتند، عنوان کرد این نقش آفرینی ناشی از تلاش های معلمان دلسوز و فداکار است.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان قشر مهمی هستند که می بایست فرهنگ غنی کشور را بسازند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، مسئول بسیج فرهنگیان گفت: دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی و محوری داشتند و شوری که در سال ۵۶، ۵۷ در سطح دبیرستان های کشور ایجاد شد، نقش مهم در پیروزی انقلاب داشت که البته این نقش آفرینی را باید ناشی از تلاش های معلمان دلسوز و فداکار بدانیم.
⁦حبیبی اظهار کرد⁩: امروز هم در گام دوم انقلاب اسلامی، معلمان، نقش حیاتی و محوری دارند. جوانان محور بیانیه گام دوم هستند که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تاکید دارند. بنابراین در راه تربیت جوانان آینده ساز ایران اسلامی باز هم این نقش معلمان است که پررنگ قلمداد می شود، البته معلمان آینده نگر. اگر می خواهیم جوانان را طبق بیانیه گام دوم و در ۴۰ سال دوم انقلاب به سمت فرهنگ غنی اسلامی سوق دهیم، باید قدردان معلمان باشیم، بر این اساس هر گونه هزینه در این راه، سرمایه گذاری برای آینده کشور خواهد بود.
وی گفت: ⁦امروز فرهنگ، در نظام اسلامی در اولویت است و همه چیز حول محور فرهنگ قرار دارد و از اقتصاد و سیاست و... همگی وابسته به فرهنگ هستند، که در این میان معلمان قشر مهمی هستند که می بایست فرهنگ کشور را ساخته و توسعه بخشند تا فرهنگ غنی اسلامی تثبیت شود.
مسئول بسیج فرهنگیان اشاره کرد: اگر به سند تحول بنیادین در نظام آموزشی و پرورش نگاه کنیم، خواهیم دید که زیر ساخت اساسی کشور باز هم مدیون معلمان است که دانش آموزان را تربیت می کنند.
حوزه فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری، به مشابه هوایی است که جامعه در آن نفس می کشد و اگر نباشد جامعه می میرد.
معظم له در بالاترین سطح این نظام تعابیری را درباره فرهنگ و معلمان بکار می برند که در واقع نشان دادن اهمیت کار و رسالت این قشر فرهیخته است.
البته معلمان عزیز، گلایه و شکایاتی هم دارند به واسطه برخی کمبود ها، باید مسئولین به فکر حل آنها باشند.
عزت و شرف معلمان نباید به واسطه کمبودها زیر سوال برود و معلمان باید عزتمند زندگی کنند.
اگر توسعه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی و فن آوری در کشور شاهد بوده ایم به واسطه سرمایه های عظیمی بوده که در بخش زیر ساخت ها داشتیم و این زیر ساخت ها از آموزش و پرورش نشات میگیرد.
حبیبی ادامه داد: از این رو معتقدیم باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه تری حتی نسبت به آموزش عالی داشته باشیم، چرا که نقش آموزش و پرورش به نوعی زیر ساخت کشور محسوب می شود.
همچین معرفت و مهارت آموزشی باید یکی از اولویت های آموزش و پرورش باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بیان فرمودند هر معلم باید یک معلم پرورشی و معارف باشد، گاهی یک معلم ریاضی و فیزیک هم می تواند معارف الهی را ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار