آغاز هدایت تحصیلی12 هزار دانش آموز پایه نهم، ازهفته آینده

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد فرایند هدایت تحصیلی قریب به 12 هزار دانش آموز دختر و پسر پایه نهم دوره اول متوسطه از هفته آینده به صورت رسمی آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هدایت تحصیلی12 هزار دانش آموز پایه نهم، ازهفته آینده

محمد علی واقعی صبح امروز با بیان این خبر اظهار کرد: از امروز نمون برگ های هدایت تحصیلی6و7در بسیاری از شهرستانهای استان قابل دریافت می شود.
او، با بیان این که انتخاب رشته تحصیلی به دلیل نقش و اهمیت زیادی که در زندگی آینده دانش آموزان دارد نیازمند توجه ویژه ای است، عنوان کرد: هدایت تحصیلی به معنای راهنمایی و مشخص کردن مسیر مناسب برای انتخاب آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هدایت تحصیلی آگاهانه را مانع از هدر رفت استعدادها، علاقه و رغبت دانش آموزان دانست و تصریح کرد: هدایت تحصیلی به صورت کیفی و کمی باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان و همچنین توسعۀ همه جانبه استان می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی خطاب به دانش آموزان و والدین آنان ادامه داد: در ایام هدایت تحصیلی با توجه به نتایج فرم 6 و7 با در نظر گرفتن همه عوامل از جمله توانایی، رغبت، ویژگی های شخصیتی، شرایط خانواده بازار کار و همچنین استفاده از نظرات مشاوران مجرب آموزش وپرورش نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدام کنند.
واقعی با بیان این مطلب که مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی در مدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تشریح کرد: فرم شماره 6 تصویری از وضیت توانایی، رغبت و عملکرد تحصیلی دانش آموز را در رشته های شاخه نظری و زمینه های مختلف شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای را نشان می دهد که می تواند کمک زیادی به دانش آموز در انتخاب رشته کند.
او افزود: در فرم شماره 6 سهم عملکرد تحصیلی ( 35 درصد ) توانایی ( 15 درصد ) رغبت 15 درصد نظر دانش آموز ( 10 درصد ) نظر مشاور ( 10 درصد) نظر دبیران ( 10 درصد ) نظر والدین ( 10 درصد از نمره دانش آموز را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار