آیت الله ناصری: حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به موفقیت های گسترده ای که مدارس صدرا در حوزه تعلیم و تربیت به دست آورده اند گفت: حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله ناصری: حمایت از مدارس صدرا و معارف افزایش یابد

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه نوع معماری مدارس در استان یزد و کشور نیازمند رعایت موارد خاصی است اظهار داشت: در ارتباط با معماری مدارس دخترانه و پسرانه باید تفاوت هایی قائل باشیم.
وی با اشاره به سبک معماری اصیل ایرانی اسلامی که در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی وجود داشته گفت: در حوزه مدرسه دخترانه باید به سمت مدارس با ساختمان های حیاط وسط برویم که حیاط در وسط مدسه باشد و چهار طرف آن را ساختمان بپوشاند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ساختمان های طبقاتی هم برای مدارس مناسب نیست گفت: الان معلمان و دانش آموزان شکایت های بسیاری در ارتباط با پله های مدارس دارند و واقعا هم پله های زیاد برای دانش آموزان مناسب نیست.
ناصری یزدی تصریح کرد: یک مدرسه باید نهایتا در دو طبقه ساخته شود و حیات به میزان لازم داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی تحرک داشته باشند و سلامتی جسمی آنها هم در مدرسه حفظ و تقویت شود.
امام جمعه یزد به فعالیت مدارس صدرا و معارف اشاره کرد و گفت: این مدارس ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه تعلیم و تربیت دارند و تاکنون هم در این حوزه دانش آموزان بسیاری را به خوبی تربیت کرده اند به گونه ای که مدیران آموزش و پرورش نسبت به نقش این مدارس در بهبود وضعیت آموزش در کشور تاکید دارند.
وی بر ضرورت تقویت این مدارس تاکید کرد و گفت: مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید با توجه به نقش مهمی که این مدارس در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند، نسبت به حمایت و زمینه سازی تقویت آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار