معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

ارتقاء 5 رتبه ای استان بوشهر در کنکور سراسری در دولت تدبیر و امید

بوشهر(پانا)_ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ارتقاء 5 رتبه ای استان در کنکور سراسری در دولت تدبیر و امید خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقاء 5 رتبه ای استان بوشهر در کنکور سراسری در دولت تدبیر و امید

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر؛ حسین درتاج در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استان بوشهر در سال 92 در رتبه 20 کنکور سراسری قرار داشت، گفت: بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سازمان سنجش آموزش کشور، در دولت های یازدهم و دوازدهم با برنامه ریزی های انجام شده و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی، استان بوشهر در کنکور سراسری 98 در رتبه 15 کشوری از بین 32 استان و یک حوزه خارج از کشور قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه رتبه اعلام شده بر اساس مجموع قبول شدگان است، اظهار کرد: در کنکور سراسری سال 97 استان در رتبه 16 قرار داشت که خوشبختانه با تلاش دبیران تلاشگر استان و برنامه ریزی های انجام شده، در سال 98 شاهد رشد یک پله ای و ادامه روند بهبود کمی و کیفی استان در آزمون سراسری بوده ایم.
درتاج افزود: در سال 97 تعداد رتبه های زیر هزار منطقه ای و زیر 3 هزار کشوری به ترتیب 211 و 118 نفر بوده که در کنکور سراسری 98 این دو آمار به ترتیب 222 و 135 بوده است.
معاون آموزش متوسطه در خصوص وضعیت کیفی استان در کنکور سراسری عنوان کرد: میانگین کل نمره شرکت کنندگان بوشهری در کنکور سراسری سال گذشته، 5327 بوده است که نسبت به سال قبل از آن، 100 نمره یه میانگین استان افزوده شده است.
وی با اشاره به برگزاری کلاس های کنکور در چهار شهرستان جنوبی استان در سال گذشته و با مشارکت "مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نقت خیز" تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده و بر اساس تفاهمنامه با سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، امسال کلاس های جمع بندی کنکور با حضور مدرسان کشوری در همه شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می شود.
درتاج با بیان اینکه اعتبار این کلاس ها توسط سازمان منطقه ویژه تامین شده، اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده این کلاس ها از اواخر تیر تا 10 مرداد برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه افزود: این کلاس ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و خانواده‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار