مربی سازمان آتش نشانی ناحیه یک ری:

نقش آتش نشانان مانند پزشک دراحیای انسان با اهمیت است

شهرری ( پانا) - مربی آموزشی سازمان آتش نشانی ناحیه یک شهرری اعلام کرد بجز حوادث ناشی از مصرف نادرست الکل در روزهای کرونایی و قرنطینه خانگی، زنگ خطر ایستگاه‌های آتش‌نشانی مانند گذشته برای حوادث دیگری هم به صدا در می آید که امروزه آموزش عمومی و پیشگیری از حوادث، یکی از اهداف اساسی در سازمان های آتش نشانی است که در این روزهای کرونایی سخت تر شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش آتش نشانان مانند  پزشک دراحیای انسان با اهمیت است

زهرا صمدی مربی آموزشی سازمان آتش نشانی ناحیه یک شهرری در گفت و گو با پانا، گفت: با توجه به سختی کار و غیرمنتظره بودن حوادث، بی‌شک این حرفه از عرصه‌های خاص مشاغل مهم و در عین حال سخت و مخاطره‌آمیز است و آتش‌نشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ها از حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب‌دیدگان به ارمغان آورند.

صمدی با اشاره به اینکه کار آتش‌نشانان شبانه روزی است و ساعت خاصی ندارد گفت: آتش‌نشانان افرادی هستند که به صورت شبانه روزی برای حفظ ایمنی شهروندان در شهر و روستا تمام تلاش خود را به کار گرفتند و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌ها و ماموریت‌های مختلفی در این راستا صورت می‌پذیرد و آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌سازد و بر همین اساس هر آتش‌نشان را می‌توان مدافعان ایمنی دانست که در نقطه به نقطه شهر فعال هستند.

او عنوان کرد: آتش‌نشانان مهربان‌ترین آشنایی هستند که به یاری امیدهایی می‌شتابند که تا خاکستر شدن، زمانی زیادی فاصله ندارند و هیچ چیز برایشان مهم‌تر از جان و مال مردم نیست. آنها افراد مخلص و بی‌ریایی هستند که برای خدمت به هم نوع خود به آب و آتش می‌زنند و بدون هیچ چشم داشتی در سخت‌ترین لحظات زندگی افراد افراد حضور پررنگ دارند.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار