لزوم توجه جدی به مقوله عفاف و حجاب برای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی

رشت ( پانا) - نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: افتخار می کنیم زنان و دختران باحجاب زیادی در جامعه داریم اما وضعیت حجاب در جامعه ما نگران کننده است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه جدی به مقوله عفاف و حجاب برای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب گفت: ما به زنان غیرتمند و باحجاب کشورمان افتخار می کنیم اما وضعیت پوشش نامناسب برخی در جامعه نگران کننده است.
آیت الله فلاحتی به مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی مبنی بر رعایت حجاب در مراکز دولتی هم اشاره کرد و افزود: فرهنگ داشتن حجاب وظیفه ای همگانی است.
وی با بیان اینکه اندیشه ای پوچ پشت بدحجابی برخی زنان است گفت: دولت های استثمارگر غربی به دنبال فروپاشی خانواده و عفت زدایی در جامعه اسلامی ایران هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: ایران اسلامی بر پایه ارزش های اسلامی بنا نهاده شده و غربی ها نمی توانند به اهداف پوچ شان در جنگ نرم برسند.
آیت الله فلاحتی در ادامه به آسیب های اقتصادی و فرهنگی موجود اشاره کرد و گفت: ضعف مدیریتی و نظارتی برخی مدیران، دیوان سالاری و کاغذ بازی ها به همه اقشار جامعه آسیب می زند.
وی ضعف روحیه جهادی در برخی مدیران را علت عقب ماندگی در بعضی حوزه ها دانست و افزود: روحیه جهادی به معنی انقلابی و مجاهدانه عمل کردن و مغلوب قدرت نشدن است.
امام جمعه رشت بر تقویت نیروهای ارزشی و وفادار به انقلاب و رهبر، جلوگیری از نفوذ افراد غربی در سیستم حکومت اسلامی، توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حذف قوانین غلط و وضع قوانین اسلامی و معقولانه در مجلس را از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار