فرماندار خدا آفرین در گفتگوی اختصاصی با پانا؛

اوج دوباره آتش سوزی جنگلهای ارسباران

۵۰ هکتار از جنگلها درگیر حریق است

تبریز(پانا) - فرماندار خدا آفرین گفت: آتش سوزی قسمتی از جنگلهای ارسباران حوالی نیمه شب گذشته کاملا مهار شده بود ولی بعد از ساعاتی مجددا آغاز شد و تا کنون نزدیک ۶۰ درصد آتش مهار شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اوج دوباره آتش سوزی جنگلهای ارسباران

وی در گفت و گو با پانا گفت: حریق ما بین روستاهای قره تکلانلو، مسجدلو و کلاله اولیای خدا آفرین است و عامل آتش سوزی جنگل تا کنون نامشخص بوده است ولی حدس زده می شود نزدیک ۵۰ هکتار از این جنگلها درگیر حریق باشد.
علی امیری راد درمورد اخذ تدابیری برای عدم آتش سوزی جنگلهای ارسباران در آینده اظهار کرد: متاسفانه سال قبل هم آتش سوزی در این جنگلها وجود داشت و تدبیری جز پیش بینی و پیش گیری از آتش سوزی نمی توان تصور کرد زیرا که آتش سوزی جنگل کاملا طبیعی بوده است.
وی همچنین به کم بودن حیوانات در این منطقه اشاره کرد و افزود: به احتمال زیاد با وجود دود آتش حیوانات این منطقه از محل آتش سوزی دور شده اند و تاکنون هیچ حیوان سوخته ای ملاحظه نشده است.
وی در پایان از مدیریت بحران شهرستان، نیروهای هلال‌احمر، ارتش و نیروهای آتش نشانی تبریز که به کمک هم سعی در خاموش کردن آتش دارند تشکر کرد و گفت: ۱۵ نفر نیروی تخصصی آتش نشانی از مرکز تبریز به همراه بالگردهای بسکتدار ویژه اطفای حریق به منطقه اعزام شده اند و امیدواریم آتش به زودی خاموش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار