رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان :

سند توسعه 23 شهرستان استان سیستان و بلوچستان تدوین شد

زاهدان (پانا)- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت تدوین اسناد توسعه ۲۳ شهرستان در استان در حال شکل گیری است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سند توسعه 23 شهرستان استان سیستان و بلوچستان تدوین شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب، اول در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان زابل که بصورت وبینار برگزار شد اظهار کرد: بر اساس خروجی اطلاعات این سند به منظور ارتقای شاخص های توسعه در سطح استان باید چهار بخش راه، آب، انرژی و عمران شهری و روستایی را که پیشران های توسعه استان را رقم می زند به صورت جدی تقویت کنیم.

او تصریح کرد: تدوین اسناد توسعه ۲۳ شهرستان در استان در حال شکل گیری است، این اسناد کمک می کند که بتوانیم منابع مورد نیاز شهرستانها را از سمت استان، مرکز و وزارتخانه ها مطالبه‌گر باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: این مطالعات علمی نیازهای شهرستان ها و نقاط قوت و ضعف آن را نشان خواهد داد که برای ارتقای شهرستان و ایجاد اشتغال به چه سمت و سویی برویم، از آنجایی که شرایط ۲۳ شهرستان متفاوت است در این مطالعات به دنبال آن هستیم که زمینه‌های اشتغال هر شهرستان از چه مجرایی تقویت شود.
او ادامه داد: خیلی از پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارد باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که بر اساس مکاتباتی که سازمان برنامه بودجه کشور با استان داشت، شرایط اتمام ۵۹ پروژه برای سیستان و بلوچستان فراهم بود که تعهد دادیم اعتبار این پروژه ها را تامین کنیم و تخصیص آن به طور کامل از طریق سازمان برنامه و بودجه کشوردر اختیار استان قرار بگیرد.

عرب اول با اشاره به این که امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری به جهش تولید مزین است، افزود: در توافقنامه پروژه های جهش تولید که بین استاندار و نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد. ۳۷ پروژه جزو پروژه‌های این بخش در استان است که در بین ۳۱ استان بالاترین سهم اعتباری ملی را از محل پروژه های جهش داشتیم.

او تصریح کرد: تامین اعتبار پروژه هایی که در قالب جهش تولید انتخاب و در تفاهمنامه قید شد، از منابع مختلف خواهد بود، به این ترتیب که از منابع ملی، استانی، منابع داخلی شرکت ها، تسهیلات و سرمایه در گردش تامین می شود.
به گفته او، این ۳۷ پروژه علاوه بر ۵۹ پروژه‌ای است که باید امسال به اتمام برسد، بخشی از آن به شهرستان زابل تعلق دارد که امیدواریم بتواند در بحث تولید و ارتقای شاخص‌ها توسعه شهرستان کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار