مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان در کنار آموزش های رسمی می توانند دو بال پرواز باشند

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه برنامه ریزی برای اوقات فراغت تابستان می بایست بر اساس انگیزه، تقاضا و ایجاد حس رضایتمندی در دانش آموزان انجام شود، از آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزی با رویکرد مجازی - مهارتی و با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزان در کنار آموزش های رسمی می توانند دو بال پرواز باشند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی اظهار کرد: آموزش رسمی با رویکرد مهارتی و تربیتی به نقطه مطلوب می رسد و فعالیت های تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد تربیتی در کنار آموزش های رسمی می توانند دو بال پرواز باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز افزود: برای برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان باید به انگیزه، تقاضا و رضایت دانش آموز نیز توجه شود.

وی یادآور شد: یک دانش آموز در مدت تحصیلات ابتدایی تا اخذ دیپلم متوسطه حدود 3 تا 4 سال از عمر خود را در فراغت به سر می برد و این واقعیتی است که کمتر به آن توجه شده است.

قاسمی ادامه داد: برنامه ریزی صحیح اوقات فراغت منجر به مسئولیت‌پذیری، سلامت روانی و شکل‌گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان کشور می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: می توانیم بگوییم همانطور که معلمان در ایام تعطیلی مدارس پس از شیوع ویروس کرونا جهاد آموزشی داشتند تابستان امسال باید شاهد جهاد پرورشی و تربیتی در اوقات فراغت دانش آموزان در فضای مجازی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 600 پایگاه مجازی فعالیت های تابستانی در البرز کار خود را آغاز کرده اند گفت: با کمیسیون اوقات فراغت در استان، صداو سیما، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، کانون پرورش فکری و تشکل های مردم نهاد نشست داشته ایم و برای اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

قاسمی در پایان گفت: البته بیش تر دستگاه های اجرایی در خصوص برنامه های اوقات فراغت آن گونه که باید ظرفیت ها و امکانات مالی شان را در خدمت آموزش و پرورش استان ها قرار نداده اند که امیدواریم در این خصوص بتوانیم از مشارکت بیش تر دستگاه ها بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار