جراحان ماهر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مادر باردار و نوزادش را نجات دادند

رشت (پانا) - طی یک عمل جراحی کم نظیر در مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت، مادر بارداری همزمان پس از عمل سزارین، تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جراحان ماهر دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  مادر باردار و نوزادش را نجات دادند

به گزارش دیارمیرزا، طی یک عمل جراحی نادر با همکاری تیم تخصصی گروه های نروسرجری، بیهوشی، زنان و اطفال، مادر باردار ۲۴ ساله مبتلا به تومور مغزی که هفته سی ام حاملگی خود را پشت سر گذاشته بود، در اتاق عمل مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت پس از عمل سزارین توسط متخصص زنان و زایمان، تحت عمل جراحی تومور مغزی توسط متخصص جراحی مغز و اعصاب نیز قرار گرفت.

این مادر ۲۴ ساله که دومین بارداری خود را می گذارند با علایم سردرد و کاهش پیش رونده بینایی از شهرستان رضوانشهر، به مرکز آموزشی و درمانی پورسینای رشت منتقل و پس از انجام اقدامات تشخیصی در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان بستری شد.

با توجه به شرایط حاد بیمار ( تومور مغزی نسبتا بزرگی در دو طرف نیمکره های مغز)، پس از برگزاری کمیته ای با حضور متخصصان نروسرجری، زنان، پریناتولوژی، بیهوشی، نرولوژی، پزشک قانونی و کارشناسان اداره پرستاری، خاتمه بارداری وی مصوب شد و با همکاری سه مرکز آموزشی درمانی الزهرا، ۱۷ شهریور و پورسینا رشت، مقدمات انجام همزمان عمل سزارین و تومور مغزی در اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب بیمارستان پورسینا فراهم شد.

در حال حاضر نوزاد نارسی که از این مادر متولد شده، در شرایط خوبی قرار دارد و به بخش NICU مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور رشت منتقل شده است. نتیجه عمل جراحی تومور مغزی مادر نیز رضایتبخش عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار