برگزاری اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی در شیروان

شیروان(پانا) - اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی با حضور معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۵۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی در شیروان

رضا رضایی در این آیین با بیان تشکر ویژه از حسن مدیریت در مشارکت و هم افزایی حاکم بر حوزه کتابخوانی شهرستان شیروان گفت: در بخش توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در شیروان، ظرفیت و پتانسیل های فراوانی وجود دارد و فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تبدیل به یک پویش هوشمندانه و مدبرانه شده است که آن را به فال نیک می گیریم.

وی با اشاره به اینکه روستای زوارم شهرستان شیروان در بین یک هزار و پانصد روستای کشور به عنوان رتبه اول دوستدار کتاب انتخاب و تجلیل شده است افزود: با تشکیل ستاد اجرایی شهرستان جهت ایفای نقش دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، نهاد کتابخانه ها، کانون پرورش فکری و... در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی، می توان شهرستان شیروان را به عنوان پایتخت کتابخوانی در کشور معرفی کرد.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در این آیین گفت: همنشینی با افرادی که مطالعه را دوست دارند و در جهت تقویت این فرهنگ تلاش می کنند، بسیار ارزشمند است.

امین رضا مرآتی با اشاره به اینکه جایگزینی فضای مجازی به جای کتاب یک تهدید جدی برای فرزندان ما محسوب می شود اظهار کرد: فضای امروز ما یک فضایی است که با گسترش فضای مجازی روابط عاطفی دارد کم رنگ تر می شود و همه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه گسترش پیدا کند، چرا که مطالعه نوع و مفاهیم کتاب، بیانگر شخصیت افراد است و می تواند علایق ما را جهت بدهد و افراد کتابخوان حداقل عاقل تر، باهوش تر و مهربان تر نسبت به خود و دیگران هستند.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان شیروان از پیشینه بسیار قوی و پر افتخار در بخش های نمایش و تئاتر و... از گذشته بوده است افزود: اگر پویایی در عرصه مطالعه را در سطح شهرستان شیروان استمرار بدهیم جدای از اثرات فردی، اثرات اجتماعی زیادی را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان نیز با بیان تشکر و خیر مقدم به همه میهمانان، برگزیدگان، تسهیلگران، مدیران و اعضای باشگاه های کتابخوانی در این شهرستان گفت: تاکنون بیش از دو هزار نفر عضو به ثبت رسیده در باشگاه های کتابخوانی شهرستان داریم که با حضور هزار نفر در سال گذشته افتتاحیه برگزار و یکصد و پنجاه ابلاغ تسهیلگری صادر شده است و همچنین یکصد و بیست گروه به ثبت رسیده نیز در جام باشگاه های کتابخوانی فعال هستند.

ابراهیم عباسپور از برگزاری بیست کارگاه کتابخوانی در سطح شهرستان از آغاز افتتاحیه تا برگزاری اختتامیه خبر داد و افزود: در جهت توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیش از چهارصد جلد کتاب به صورت رایگان به شهرداری شیروان تحویل شد تا بین ناوگان حمل و نقل شهری، بین شهری و روستایی ( تاکسی، مینی بوس، خط واحد و اتوبوس ها) توزیع شود.

دبیر اجرایی طرح ملی کتابخوانی شهرستان شیروان نیز گفت: برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی یک برنامه پویا و اجتماعی با هدف گسترش فرهنگ و بالا رفتن سرانه مطالعه، اعتماد به نفس، قدرت تحلیل، خواندن با کیفیت، تقویت کار گروهی، پیشرفت تحصیلی، ایجاد فضای گفتگوی سالم و آموزش مهارت های زندگی به کودکان و نوجوانان است.

زهره همتی با اشاره به اینکه کتاب یکی از امن ترین پایگاه ها برای کودکان امروزی است، خواستار ایجاد شعبه دوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت دسترسی آسان بچه ها به کتاب و کتابخوانی از سوی مسئولین در این شهرستان شد.

در پایان این آیین آقایان امید احمدزاده، رضا ارزمان زاده، حمید رمضانیان، محسن قاسمیان، حمید نجف زاده و خانم ها سکینه امجدی، ستایش ایزدی، زهره بابایی، پروین پیری، آسنا جعفرزاده، حکیمه جهانگیری، قمر حامدی، اعظم رجب زاده، سپیده رجب زاده، سارا رفیعیان، ریحانه شاکری، فریده شفیعی، نادیا شکفته، الهام صادقیان، فرشته عبدی، زهرا قربانی، فاطمه قلی زاده، بتول قوی، گوهر گواهی، کبری محمد جعفری، زهرا نگهبان و زهره همتی با عناوین مدیر آموزشگاه، دبیر، رابط، باشگاه برگزیده، منتخبین نامه به نویسنده، تهیه فیلم و کتابفروش فعال جام باشگاه های کتابخوانی با اهدای لوح سپاس و هدایا مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار