هر بیمار کرونایی در مازندران 1.2 نفر را مبتلا می‌کند

ساری (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه که نرخ شیوع در استان در حال حاضر 1.2 است، هشدار داد که با توجه به شیب ابتلا به کرونا در مازندران، به زودی این عدد به بالای 2 می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
هر بیمار کرونایی در مازندران 1.2 نفر را مبتلا می‌کند

سید عباس موسوی در بیست‌وهفتمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران، با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع کروناویروس در اسفند سال گذشته، عدد R یا نرخ شیوع آن در استان، 3.5 بوده است، گفت: «در عرض سه هفته با اعمال محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشتی، این عدد به زیر یک رسید و بعد از آن به 0.7. اما پس از بازگشایی‌ها به 0.9 نیز نزدیک شد، به این معنا که هر بیمار ناقل، کمتر از یک نفر دیگر را مبتلا می‌کرد. اما اخیرا شیب ابتلا مجددا تند شده و نرخ شیوع بالا رفته است.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه که نرخ شیوع در استان در حال حاضر 1.2 است، هشدار داد که با توجه به شیب ابتلا به کرونا در مازندران، به زودی این عدد به بالای 2 می‌رسد.

او گفت: «باید استراتژی‌ها را تغییر دهیم و هشدار به تنهایی کافی نیست. یکی از بهترین راهکارها به تصویر کشیدن رفتارهای درست است.»

موسوی با تأکید بر اینکه باید روند افزایش ابتلا را کنترل کنیم، ادامه داد: «در حال حاضر مجموعا 103 بیمار کرونایی در بخش ICU بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند و 42 تخت ICU خالی داریم.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی بر نظارت بر رفتارهای اجتماعی مانند برگزاری تشییع جنازه یا جشن عروسی و غیره تأکید کرد و اعلام کرده بیش از 10 درصد مبتلایان در محیط کار مبتلا شده‌اند و خواستار رفع تناقض‌های رفتاری در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها شد.

موسوی هشدار داد که اگر کل استان مازندران به وضعیت قرمز کرونا برسد، به این معنا خواهد بود که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، در طی دو هفته، سه نفر بستری خواهند شد.

به گفته او در حال حاضر 334 بیمار مشکوک به کرونا یا با تست قطعی مثبت در مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان بستری هستند که 97 نفرشان در شبانه‌روز گذشته شناسایی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار