ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌ های سنجش کیفی هوا در اردبیل

اردبیل (پانا)- مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل بر ضرورت افزایش ایستگاه ‌های سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت افزایش تعداد ایستگاه‌ های سنجش کیفی هوا در اردبیل

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل، سعید شهند در کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل بر ضرورت افزایش ایستگاه‌ های سنجش کیفی هوا در شهر اردبیل تاکید کرد.
او گفت: در حال حاضر تنها یک ایستگاه به منظور سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد و ضرورت دارد دومین استگاه به منظور پایش وضعیت کیفی هوا با کاربری ترافیکی در شهر اردبیل بکار گرفته شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، سوزاندن ضایعات کشاورزی بعد از برداشت محصول، فعالیت‌های معدنی و فعالیت کارخانه ‌های تولید آسفالت به صورت مقطعی را از جمله موارد آلوده کننده هوا در سطح استان برشمرد.
کنعان پور، مدیرکل دفتر فنی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: کنترل انتشار عوامل آلاینده هوا در سطح استان باید به طور همه جانبه مورد توجه واقع شود که در این زمینه لازم است پایش گروهی صنایع آلاینده هوا و عوامل ایجاد گرد و غبار در سطح استان، از جمله فعالیت معادن شن و ماسه و کارخانجات آسفالت توسط کارشناسان سازمان سمت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان در دستور کار گیرد.
در این جلسه گزارشی در خصوص شناسایی محدوده کانون های مولد و مستعد طوفان های آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل و منطقه آق بلاغ مصطفی خان نمین ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار