سندتحول راهبردی برای جهش تولیدعلم ومحتوای علمی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان راهبردی اساسی در جهش تولید علم و محتوای علمی یاد کرد و گفت برنامه سال 99 آموزش و پرورش نیز با همین هدف تدوین و جهت اجرا به شهرستان ها ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۴۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سندتحول راهبردی برای جهش تولیدعلم ومحتوای علمی

محمدعلی واقعی صبح امروز در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در اردوگاه نوفرست بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین دارای4 بخش عمده است که ساختار و ساماندهی آن در استان شکل گرفته اما در سطح اجرایی و پیاده‌سازی آن در مدارس نیازمند تلاش بیشتری است.
او ، با بیان این که ۶۷۰ برنامه از سند تحول بنیادین استخراج شده که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه در نظام تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود، تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند فرادستی است که مهم‌ترین بعد آن تعلیم و تربیتی است که دانش‌آموزان در تمام عرصه‌ها و ساحت ها به رشد، شکوفایی و بلوغ فکری، علمی و اعتقادی برسند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که رویکرد ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان، تحقق هر شش ساحت سند تحول بنیادین است؛ تشریح کرد: مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در بحث سازماندهی نیروی انسانی باید با توجه به نیاز حوزه های مختلف اعم از آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی توجه داشته باشند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه نیروها بر اساس تجربه، سابقه کاری، امتیاز، تخصص و توانمندی باید تعیین تکلیف شوند؛ افزود: نگاه جامع به نیازهای حوزه های مختلف آموزش و پرورش کلید ساماندهی نیروی انسانی بر اساس وضعیت موجود نیروی انسانی است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به تأثیر گذاری چهار عنصر معلم، فضای آموزشی، خانواده و دانش آموز بر فرایند تعلیم و تربیت، افزود: با ایجاد تغییر و تحول در سیستم مدیریتی و اجرایی مدارس ،رویکرد‌های نوگرایانه و استفاده از فرصت تولید محتوا در فضای مجازی، می توان به افق های تازه ای در توسعه ی شاخص های تعلیم و تربیت استان رسید.
واقعی؛ از آمادگی کامل استان برای بازگشایی مدارس خبر داد و مطرح کرد: 3 سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف و تدوین شده است؛ در صورت اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد مبارزه با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی شده و جشن بازگشایی مدارس به میزبانی یکی از شهرستان های خوسف، نهبندان، سرایان، زیرکوه و سربیشه با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش استان برگزار می شود .
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در صورت اعلام وضعیت زرد از سوی ستاد مبارزه با کرونا، تصریح کرد: در این صورت از دور روش حضوری و مجازی استفاده می شود به این صورت که کلاس های درس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و با نصف جمعیت کلاس ها تشکیل می شود و فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاس ها به صورت زوج و فرد خواهد بود. همزمان نیز خدمات از طریق فضای مجازی ارائه خواهد شد.
او، در صورت اعلام وضعیت قرمز نیز خاطرنشان کرد: در این صورت ارائه خدمات و فعالیت های آموزشی و پرورشی از طریق فضای مجازی بوده و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه، و بسته های غیر بر خط انجام می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ آموزش در خانه، فعالیت در مدرسه، تقویت آموزش مجازی و سواد رسانه ای را مهم ترین سرفصل های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار